بیرانوند: پیگیر ویژه شدن فرمانداری بندرماهشهر هستم/ اقدامی برای شهرستان شدن بندرامام نشده است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: فرماندار بندرماهشهر در جلسه با شیوخ، خوانین‌، عشایر و فعالین اجتماعی بندرماهشهر گفته است: تاکنون بارها برای ارتقا بندر ماهشهر به فرمانداری ویژه به وزارت کشور رفته ام، مستندات و مدارک موجود است و در حال دنبال کردن موضوع هستم.

 او تاکید کرده است تا کنون یک قدم هم برای مستقل شدن و شهرستان شدن بندرامام برنداشته و مردم این موضوع را از آنان که پیگیر این مسئله هستند باید بپرسند.

همچنین خبرگزاری تسنیم در رابطه با این نشست به نقل از رئیس شورای تامین بندرماهشهر نوشته است: این شهرستان متعلق به مردم بندرماهشهر بوده و امانت در دست بنده است و من هم مانند دیگر فرمانداران روزی از این شهرستان می‌روم. بحث حریم و محدوده یک امر بدیهی و روشن بوده و به اندازه‌ای نیست که سایر مشکلات شهرستان فراموش شود و اگر بنایی به ارتقا بخش بندرامام باشد باید توجه داشت که منابع و جمعیت دو مولفه در تعیین حریم و محدوده شهرستان بندرماهشهر و بخش بندرامام بوده و حق کسی نباید ضایع شود.

محسن بیرانوند تاکید کرده است: هیچ تصمیمی برای حریم  و محدوده در فرمانداری گرفته نشده و هیچ مطلبی در استانداری نهایی نشده است و اگر تصمیمی در استانداری نهایی شود برای تایید و اجرا باید به وزارت کشور منتقل شود.

بیرانوند به خطاب به مردم شهرستان گفته است: حریم و محدوده باید براساس جمعیت و منابع و منافع همه بخش‌ها تقسیم شود و تا وقتی حریم و محدوده برای مردم مشخص نشود بندرامام شهرستان نمی‌شود.

مهدی محمدی  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرماهشهر نیز در این جلسه بر رعایت عدالت و حفظ منافع هردو شهر تاکید کرده است.

علی گلمرادی نماینده بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی که خود روزگاری شهردار بندرامام خمینی بوده است در انتخابات مجلس دهم با وعده‌ی ارتقا بخش بندرامام خمینی به شهرستان پا به عرصه‌ی انتخابات گذاشت و موفق به کسب بیشترین آراء در این شهر شد.

محسن بیرانوند نیز چندی پیش در یک همایش‌ در شهر بندرامام خمینی و در جمع مردم، تحقق آرزوی دیرینه مردم بندرامام خمینی را آرزوی قلبی خود دانسته بود و گفته بود برای تحقق این آرزوی دیرینه در کنار علی گلمرادی تلاش خواهم کرد.

این گفته های بیرانوند موجی از اعتراضات فعالین اجتماعی را در فضای مجازی درپی داشت.

موضوع حریم و محدوده دو شهر بندرماهشهر و بندرامام خمینی سالهاست مورد مناقشه فعالین اجتماعی، شوراهای اسلامی شهر و شهرداران دو شهر بوده است.

وجود منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و منطقه ویژه بندری امام خمینی در این شهرستان بر حساسیت موضوع تعیین حریم و محدوده و یا استقلال بندرامام از شهرستان مادر افزوده است.

مطالب پیشنهادی