آیت الله حیدری: انتقال آب برای مصارف غیر شرب است/ دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: لغو نشدن مصوبات انتقال آب غیر شرب، مایه مشکلات فراوان اول برای خوزستان و بعد برای کشور خواهد بود.

به گزارش مهر، آیت الله محسن حیدری عصر امروز شنبه در جلسه شورای اداری خوزستان اظهار کرد: در زمینه نظام مندی جامعه باید گفت که هیچ جامعه ای بدون نظام های اخلاقی، عقیدتی، سیاسی، اجتماعی و غیره نمی تواند سرپای خود بایستد و از این مسئله در اسلام به واسطه اقتدار امام(ره) یاد شده است.

وی با بیان اینکه اگر همه امت اسلامی از اهل بیت و ولایت فقیه پیروی می کردند دیگر مشکلی وجود نداشت، افزود: با انقلاب، قله های بسیار رفیعی را فتح کرده ایم و باید با امید به رحمت، عنایت الهی و امام زمان (عج) افق ها و قله های دیگری را فتح کنیم که البته بهرروز بودن مردم از نظر دستاوردهای انقلاب و نظام مقدس جمهروی اسلامی نیز لازمه این کار است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دغدغه آب یکی از مشکلات اصلی مردم خوزستان است و تازگی ندارد؛ آب رودخانه های استان مایه خیر و برکت برای استان و حتی کشور هست ولی به شرط اینکه در راستای حرکت طبیعی خودش باشد نه اینکه زمینه ساز جنگ آب در کشور شود.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه آب نه برای شرب بلکه برای مصارفی غیر از آن به استان های دیگر منتقل می شود و این مسئله بر خلاف مصوبات شورای عالی آب است، بیان کرد: برای صنایع آب بر، فضای سبز و کشاورزی آب را منتقل می کنند که ۱۰ برابر نیاز شرب استان های مقصد است؛ به عنوان نمونه سرانه فضای سبز در استان اصفهان بالای ۳۷ متر است.

وی عنوان کرد: اگر برخی مصوبات وزارت نیرو اجرایی شود، قطعا خوزستان را به خاک سیاه می نشانند؛ خوزستان از کارون و دز ۱۸ میلیارد مترمکعب حق آبه نیاز دارد که از این میزان فقط هشت میلیارد مترمکعب اختصاص دادند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در حوزه کرخه که سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب حق آبه نیاز است فقط دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب تعیین کردند که از این میزان پایین هم برنامه هایی برای سدهای بالادستی دارند.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه لغو نشدن مصوبات انتقال آب غیر از شرب مایه مشکلات فراوان اول برای خوزستان و بعد برای کشور خواهد بود، گفت: استاندار اصفهان هرچند سخنان خود را مبنی بر انتقال آب به این استان تکذیب کرده و گفته که حرف هایش را تحریف کردند ولی مشخص نیست که دم های خروس پیدا شده را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را چون رئیس سازمان برنامه و بودجه در سخنرانی خود اعلام کرده که تونل جدیدی به نام گلاب راه اندازی می شود آن هم در کنار تونل های گذشته مثل بهشت آباد که از قبل بوده اند.

وی در پایان تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران این ظرفیت را دارد که اگر کار نابهنجاری رخ بدهد آن را اصلاح و بر اساس قانون و عدالت عمل کند؛ بنابراین خواستار اصلاح مصوبات انتقال آب از استان خوزستان را داریم.

مطالب پیشنهادی