تحصن نمایندگان خوزستان؛ احتمال تجمع مقابل هیات دولت

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:

نماینده مردم ایذه در مجلس گفت:نمایندگان مجلس که امروز نسبت به دستور غیرکارشناسی رئیس‌جمهور به دنبال استعفای نمایندگان اصفهان اعتراض داشتند می‌خواستند پس از این اعتراض به هیأت دولت رفته و در آنجا تجمع کنند.

هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌در بیان جزئیات اعتراض جمعی از نمایندگان مجلس به دنبال دستور رئیس‌جمهور برای تشکیل کمیته‌ای به منظور بررسی مشکلات نمایندگان اصفهان که در نشست علنی امروز اتفاق افتاد، اظهار داشت: امروز یک پاراف از رئیس‌جمهور روی نامه جمعی از نمایندگان اصفهان دیدیم.

وی افزود:‌طی این دستور رئیس‌جمهور عنوان کرده بود که برای حل مشکل آب مردم اصفهان و کشاورزان و احیای زاینده‌رود کمیته‌ای تشکیل شود و نتیجه آن را به هیأت دولت بدهند.

نماینده مردم ایذه در مجلس ادامه داد: در واقع این به دنبال استعفای نمایندگان اصفهان بود و چنین دستوری پس از استعفای این نمایندگان صورت گرفته بود و ما دیدیم که امروز پس از این دستور نمایندگان اصفهان در جلسه علنی امروز حضور یافتند. بدون اینکه اعلام کنند ما استعفای‌مان را پس گرفته‌ایم.

خادمی اضافه کرد: بنابراین سایر نمایندگان راجع به این موضوع اعتراض داشتند که چطور آقای رئیس‌جمهور بر اثر این فشار دستوری را برای بررسی صادر می‌کند که این دستور اگر اجرا شود باعث صدمه به چندین استان وکشور خواهد شد.

وی  همچنین خاطرنشان کرد: اگر چنین باشد کارهای برانداز و غیرکارشناسی و در پی آن تصمیماتی که به منظور این اقدامات غیرکارشناسی اخذ شود سایر نمایندگان هم عنوان کردند که ما هم می‌توانیم استعفا دهیم.

نماینده مردم ایذه در مجلس در بیان دیگر جزئیات نشست علنی امروز پارلمان خاطرنشان کرد:‌پس از آن نمایندگان در جایگاه هیأت رئیسه قرار گرفتند و اعتراض خود را به رئیس مجلس که آقای پزشکیان بود، مطرح کردند و از او خواستند که یا اعلام کند که چنین دستوری درست نیست و نباید انجام شود و یا سایر نمایندگان هم اقدامات خود را خواهند داشت.

خادمی در ادامه عنوان کرد: در همان جا آقای پزشکیان اعلام کرد که دولت نباید تحت فشار قرار گیرد و چنین دستوراتی غیرکارشناسی است و سایر نمایندگان هم اعلام می‌کنند اگر بر این اساس تصمیمی اخذ شود آنها هم استعفا می‌دهند.

وی همچنین بیان کرد که ما همچنین از رئیس مجلس خواستیم که به هر حال نمایندگان اصفهان که استغفا دادند و در حال حاضر بازگشتند خلاف آئین‌نامه مجلس است چرا که در آئین‌نامه اعلام شود هر نماینده‌آی که استعفا داد باید استعفای او باطل و در مجلس بررسی شود.

نماینده مردم ایذه در مجلس افزود: چرا استعفای نمایندگان مجلس بررسی نشد وبه هیچ عنوان این استعفای ۱۵ نماینده بررسی نشد.

خادمی در خاتمه خاطرنشان کرد: نمایندگان معترض قصد داشتند امروز به هیأت دولت بروند و مراتب اعتراض خود را خطاب به رئیس‌جمهور و هیأت وزیران اعلام کنند اما بنا بر صحبت‌های پزشکیان و مواردی که اعلام کرد منتظر نتیجه هستیم و در غیر این صورت ما هم تصمیمات خود را عملی خواهیم کرد.

مطالب پیشنهادی