طی نامه ای جداگانه به وزاری نفت و کار؛

در انفعال نمایندگان خوزستان؛ عضومجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار برکناری مدیران پروازی شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: احمد توکلی عضو تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در نامه های جداگانه ای به بیژن زنگنه وزیر نفت و محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار برکناری مدیران شاغل پروازی صنایع بزرگ و پتروشیمی های خوزستان و دستور ممنوعیت بکارگیری مدیران پروازی شد.

توکلی در این نامه با بیان اینکه در حال حاضر مدیران عامل، اعضای موظف هیئت مدیره و حتی برخی مدیران فنی و مجتمع پتروشیمی ها در استان خوزستان پروازی و اغلب غیربومی هستند نوشته است: در مطالبه اخیر ثبت شده در سامانه هوشمند “دیده‌بان مطالبه گرائی” از استان خوزستان خواستار عدم به‌کارگیری و عزل مدیران پروازی کنونی صنایع و شرکت‌ها و اولویت‌دهی به نیروهای بومی در شرایط برابر شده‌اند؛ زیرا وجود مدیران و اعضای هیئت مدیره موظف پروازی و غیربومی که هیچ‌گونه تعلق خاطری به این استان ندارند باعث بروز مشکلاتی برای مردم و شرکت‌ها شده است.

معاون اول رئیس‌جمهور نیز در ۱۹ دی‌ماه ۹۵ در بخشنامه‌ای به شماره ۱۲۹۸۹۰/۵۳۸۵۳ این موضوع را تذکر داده و در آن بخشنامه آورده بود: لازم است مدیران به طور تمام‌وقت در محل خدمت خود حضور داشته باشند، همچنین ضروری حضور تمام‌وقت در محل خدمت در ابلاغ انتصاب آنها ذکر و اکیداً از انتصاب مدیرانی که به هر دلیل قادر به حضور دائمی در محل خدمت خود نیستند (به‌اصطلاح پروازی) و یا مدیرانی که در بیش از یک پروژه اشتغال دارند، خودداری شده است. طبق همین بخشنامه استفاده از مدیران محلی و بومی در شرایط مدیریتی و تخصصی مشابه دارای اولویت است.

وزیر محترم نفت نیز در بخشنامه شماره ۱۸۲۴۵۷-۲/۲۰ مورخ ۲۶/۴/۹۵ خواستار سکونت مدیران در محل کار و عدم انتصاب مدیران پروازی شده بود که متأسفانه تاکنون به آن بخشنامه نیز ترتیب اثر داده نشده است.

حال در شرکت‌های زیر مجموعه وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نفت (شرکت‌های زیرمجموعه شستا، صندوق بازنشستگی، مناطق نفت‌خیز و گاز و پتروشیمی‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس) مشاهده شده مدیران عامل، اعضای موظف هیئت مدیره و حتی مدیران میانی و فنی مانند برخی مدیران مجتمع این شرکت‌ها نیز پروازی و اغلب غیربومی هستند.

مطالبه برکناری و ممنوعیت به کار گیری مدیران غیربومی و پروازی با حدود ۲۰۰۰ امضاء از سوی مردم شریف خوزستان در سامانه هوشمند دیده‌بان شفافیت و عدالت به ثبت رسیده است.

به گزارش عصرجنوب؛ نکته قابل توجه در این نامه انفعال ۱۸ نماینده خوزستان در ادوار مجلس شورای اسلامی، مجمع نمایندگان و استاندار خوزستان درپی برخورد با انتصاب مدیران پروازی و غیربومی در صنایع استان است.

هرچند که نمایندگان خوزستان بارها طی گفتگوهای مفصل رسانه ای بر ممنوعیت بکارگیری مدیران غیربومی و پروازی تاکید کرده اند و عامل اصلی عقب افتادگی استان خوزستان، تامین کننده ۸۰ درصد نفت کشور و بیش از ۵۰ درصد محصولات پتروشیمی و وجود صنایع عظیم فولاد و نیشکر را وجود مدیران و اعضای هیات مدیره غیربومی عنوان کرده اند اما تا کنون در عمل در انفعال کامل به سر برده اند و نگاهی به لیست بلندبالای مدیران صنایع استان خود گویای این بی توجهی می باشد.

مطالب پیشنهادی