شنبه خوزستان؛ دود، خاک، باران

عصر جنوب | محمد سبزه زاری بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: پدیده دود ناشی از آتش‌سوزی بخش هورالعظیم کماکان سبب کاهش دید افقی در بستان، آبادان و اهواز بوده و طی فردا صبح هم مشاهده خواهد شد. در بعد از ظهر امروز نیز به علت افزایش سرعت وزش باد انتظار برخاستن گردوغبار محلی در نوار غربی و بعضاً مرکزی و به‌ویژه جنوب شرقی استان را برای ساعاتی خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین از فردا(شنبه) به‌دلیل عبور امواج ناپایدار و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری سطوح فوقانی جو ابتدا انتظار افزایش ابر در استان و سپس به‌ویژه برای مناطق مرتفع شرقی و شمالی خوزستان شاهد وقوع رعد و برق، بارش رگباری پراکنده و تندباد لحظه‌ای با شدت وضعف تا پایان روز دوشنبه خواهیم بود.

سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان بیان کرد: در شبانه روز گذشته ماهشهر با ۴۳ درجه و ایذه با ۱۵ درجه سانتی‌گراد به‌ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان بوده‌اند و دمای هوای اهواز بین ۴۲ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده است ضمن اینکه اهواز در روز گذشته گرم‌ترین شهر کشور بوده است.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته بیشترین رطوبت در استان به‌ترتیب در شهرهای ماهشهر با ۸۸ درصد، هندیجان با ۷۶ درصد و شوش با ۶۷ درصد رخ داده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.