۳۵۰طرح درخوزستان باحضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح می شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: در هفته دولت ۳۵۰طرح و پروژه در نقاط مختلف استان خوزستان با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد که ۵۰ طرح آن ملی هستند.

به گزارش ایرنا علی حسین حسین زاده در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) افزود:طرح ها و پروژه هایی که در هفته دولت در نقاط مختلف خوزستان به بهره برداری خواهد رسید در بخش های کشاورزی ،آموزش و پرورش ، ارتباطات و حوزه زیرساخت است.
وی به تقارن هفته دولت با دهه ولایت و امامت اشاره کرد و در ادامه از فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی خواست در هفته دولت به بیان عملکرد دولت و کارهای انجام شده بپردازند.
وی به شعار امسال دولت ‘شفافیت ، پاسخگویی و کارآمدی’ اشاره کرد و افزود:در دولت تدبیرو امید کارهای زیرساختی مهمی در زمینه رفاه اجتماعی برای روستاییان و کمک به قشرهای آسیب پذیر و زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی انجام شده است.

* بیمه ۹۰درصد خانوارهای روستایی و عشایری خوزستان تا پایان سال ۱۳۹۸
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه تاکنون ۸۰هزار خانوار روستایی وعشایری استان زیرپوشش بیمه حمایتی قرار گرفته اند گفت: با پیگیری های انجام شده تا پایان سال ۱۳۹۸ حدود ۹۰درصد از ۳۵۰هزار خانوار روستایی و عشایری ساکن در استان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و۳۰۰هزار نفر زیرپوشش بیمه رفاه اجتماعی و حمایتی قرار می گیرند.
حسین زاده با بیان اینکه بالا بردن رفاه اجتماعی در مناطق روستایی و عشایری در جلوگیری از مهاجرت بی رویه به شهرها و افزایش توان اقتصادی و تولید در کشور موثر است افزود:توسعه زیرساخت های فرهنگی در مناطق روستایی از اولویت های دولت در استان است.
وی گفت: در این راستا تا پایان سال ۱۳۹۸ همه روستاهای بالای یک هزار نفر جمعیت استان، یک باب کتابخانه عمومی راه اندازی خواهد شد.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ، اجرای طرح شناسایی افراد بازمانده از تحصیل به خصوص در دوره ابتدایی و معرفی یک هزار و ۱۰۰ نفر به مدارس ابتدایی با کمک سازمان های مردم نهاد در استان را از کارهای مهم زیرساختی در حوزه فرهنگی بیان کرد.
حسین زاده ابراز امیدواری کرد با اجرای کامل طرح شناسایی افراد بازمانده از تحصیل و کمک مالی به آنان ، رتبه خوزستان در این زمینه که هم اکنون در مکان دوم کشوری است بهبود یابد.
وی گسترش دوره پیش دبستانی در همه مناطق خوزستان ، تقویت مالی خانوارهای زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد با پرداخت وام های بدون بهره را در راستای بهبود زیرساخت های فرهنگی و اقتصادی استان بیان کرد.
حسین زاده ،در ادامه از راه اندازی اخیر هشت دفتر تسهیل گری در مناطق کم برخوردار با هدف تامین نیازهای مردم در کوتاه ترین زمان خبر داد.

* تولید ارگانیک محصولات کشاورزی
دبیر ستاد بزرگدشت هفته دولت در استان خوزستان در ادامه به ارتقای بهداشت و سلامت مردم از طریق تولید محصولات ارگانیک اشاره کرد و افزود:هم اکنون سه هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان که زیر کشت محصولات پرمصرف مثل خیار ، گوجه فرنگی و سیب زمینی هستند محصول آنها به روش ارگانیک (بدون استفاده از سموم و کودهای شیمیایی) تولید می شود.
حسین زاده گفت: برای ارتقای سلامت مردم ، باید همسو با سایر کشورهای جهان به سمت تولید محصولات ارگانیک رفت.

* واگذاری ۲ هزار واحد مسکونی به خانوارهای نیازمند
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که به تازگی به امضا رسیده ، تا ۲ سال آینده ، ۲ هزار مسکن ساخته شده در اختیار خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی خوزستان قرار می گیرد.
وی گفت: این واحدها به صورت رایگان در اختیار این خانوارها قرار می گیرد.
دوم تا هشتم شهریور هفته دولت است و قرار است در این هفته ۶ نمایشگاه دستاوردهای دولت در اهواز و شهرهای بزرگ استان برگزار شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.