شعله‌‌های چاه‌های نفتی که شهر را روشن می‌کند اما زندگی مردم را نه

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: شهردار رفیع با اشاره به ناملایمتی‌ها و بی‌توجهی مسئولان و تصمیم‌گیری‌های صحیح در رده‌های مختلف به دلیل عدم وجود آگاهی کافی، گفت: شعله‌ چاه‌های نفت در رفیع شهر را روشن می‌کند اما زندگی مردم را در این شهر روشن نمی‌کند.

جلیل قضایی اظهار داشت: نوع تصمیم‌گیری برای شهرهایی همچون رفیع که از حساسیت برخوردار هستند اما درآمدزا نیستند، مشکل است تا با وضعیت موجود اقتصادی بتوان شهرداری را اداره کرد.
وی با اشاره به این‌که تالاب هورالعظیم بسته است و چند روز اخیر به دلیل ایجاد دود مردم با مشکل مواجه هستند، بیان کرد: مسمومیت‌های آب، بی‌آبی و تلف شدن دام‌ها از مشکلات به شمار می‌رود. در مقطعی جمعیت رفیع ۲۰ هزار نفر بود و اکنون به ۴ هزار نفر تقلیل پیدا کرده است.
شهردار رفیع خاطرنشان کرد: بخشی از مهاجرت مردم در دوران جنگ، گروه دیگری نیز به دلیل خشک شدن هورالعظیم و مشکلات اخیر زیست محیطی است چرا که تمام معیشت مردم از هور، کشاورزی و دامداری است.
وی با اشاره به ناملایمتی‌ها و بی‌توجهی مسئولان و تصمیم‌گیری‌های صحیح در رده‌های مختلف به دلیل عدم وجود آگاهی کافی، ادامه داد: ۸۶ درصد چاه‌های نفت در منطقه رفیع و نیسان وجود دارد مایه شرمساری است که شهرداری باتوجه به مشکلات پیش آمده اما درصد آلایندگی به این شهر تعلق نگرفته است و هیچگونه درآمدزایی نمی‌تواند داشته باشد.
قضایی با بیان این‌که شهرداری درآمدی نمی‌تواند داشته باشد چراکه در این شهر ساخت وسازی وجود ندارد که بخواهیم عوارضی دریافت کند، ادامه داد: یکی از با امن‌ترین مرزهای کشور شهر رفیع است اما چرا چاه‌های نفت از زیر پاهای مردم رد شود، دود و آلایندگی‌ها مردم را اذیت کند اما هیچ حقی بابت درصد آلایندگی به شهرداری پرداخت نمی‌شود.
شهردار رفیع بیان کرد: خودروهایی با قیمت‌ بالا از کنار مردم شهر رفیع عبور می‌کند اما برای اشتغال شهروندان این شهر کاری صورت نمی‌گیرد و نسبت به زیرساخت‌های آنها کاری انجام نشده است.
وی با اشاره به این‌که تنها ارگانی که به مردم شهر رفیع خدمات‌ ارائه می‌دهد، شهرداری است، ادامه داد: شهرداری ریالی عوارض از مردم دریافت نمی‌کند؛ شهرداری با مشکلاتی روبه‌رو شده که حقوق کارمندان و کارکنان خود را نمی‌تواند پرداخت کند.
قضایی با اشاره به این‌که ارزش افزوده که برای شهر رفیع در نظر گرفته شده کفاف هزینه‌های جاری آن را نمی‌دهد، گفت: اگر براساس ضوابط خاصی پرداخت می‌شد، در همین راستا برنامه‌ریزی می‌کردیم و با توجه به آن پرداختی انجام می‌شد؛ مردم این شهر نیازمند رسیدگی ویژه هستند.
شهردار رفیع عنوان کرد: مردم شعله‌های نفت را از دور می‌بینند و آلایندگی دودها آنها را اذیت کرده است؛ در مجموع مسئولان به شهر رفیع بیشتر توجه و دین خود را ادا کنند، در غیر این صورت مشکلات مردم بر روی هم انباشته می‌شود.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.