نمی‌توانیم بگوییم آب شرب خوزستان کاملا سالم است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: هرچند شرکت آب و فاضلاب خوزستان اعلام می‌کند هیچکدام از نمونه‌های کارشناسان این شرکت نشانگر آلودگی در آب شرب نبوده‌اند، ولی نمونه‌برداری‌های کارشناسان مرکز بهداشت بیانگر آلودگی آب در مناطق مختلف است.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده با اشاره به وضعیت مطلوبیت میکروبی آب خوزستان و اظهارات مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مبنی بر عدم وجود آلودگی در آب شرب اظهار کرد: هرچند شرکت آب و فاضلاب خوزستان اعلام می‌کند هیچکدام از نمونه‌های کارشناسان این شرکت نشانگر آلودگی در آب شرب نبوده‌اند، آزمایش‌ها و نمونه‌برداری‌های کارشناسان مرکز بهداشت بیانگر آلودگی آب در مناطق مختلف خوزستان است و نمی‌توانییم بگوییم آب شرب خوزستان کاملا سالم است.
وی با اشاره به مسمویت ۴۰۰ نفر از روستاییان بخش ابوالفارس رامهرمز و ابتلای بیش از ۶۰ نفر از مردم شهر رفیع هویزه به بیماری‌های اسهال و اسهال خونی، گفت: مسمومیت روستاییان ابوالفارس و بیماری اسهالی شهر رفیع به دلیل آلودگی آب بوده است.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه میزان مطلوبیت آب از نظر میکروبی نسبت به سال گذشته بدتر شده است، گفت: آب شرب شهری شرق اهواز امسال از نظر میکروبی افت زیادی داشته است به طوری که در این فصل می‌بینیم عدم مطلوبیت میکروبی حتی به ۲۰ درصد رسیده است که وجود این مساله در مرکز شهر اهواز، یک بحران است. این در حالی است که شرایط مطلوبیت آب از نظر میکروبی در روستاهای خوزستان بدتر است.
سلمان‌زاده بیان کرد: مناطقی در خوزستان داریم که در این مناطق لوله‌کشی آب وجود ندارد و یا لوله‌کشی وجود دارد اما مردم از آب خام استفاده می‌کنند، بنابراین چطور می‌توانیم ادعا کنیم آب سالم است؟
بنا بر اعلام مرکز بهداشت خوزستان ۳۹۲ روستا با جمعیت بیش از ۳۰ هزار نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز فاقد لوله‌کشی آب هستند و از این تعداد ۲۶۳ روستا با بیش از ۱۸ هزار نفر جمعیت فاقد متولی تامین‌کننده آب هستند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.