وضعیت گروه ملی بحرانی می‌شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: امید بن عباس چهارشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، در رابطه با راکد بودن خط تولید شرکت گروه ملی فولاد ایران، اظهار کرد: برخی از مشکلات این شرکت با وساطت مسئولان استانی در اواخر سال گذشته حل شد.

وی با بیان اینکه مالکیت این کارخانه به بانک ملی برگردانده شده، افزود: انتظار می‌رفت پس از تحویل کارخانه شاهد فعالیت دوباره شرکت باشیم اما خط تولید گروه ملی فولاد ایران همچنان متوقف مانده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: از اسفندماه سال گذشته که مالکیت این کارخانه از سوی آقای موسوی به بانک ملی تحویل داده شد، بانک باید در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام می‌داد و هیئت مدیره جدید و کارآمدی را منصوب می‌کرد.

بن عباس افزود: این کار به منظور مدیریت بهتر کارخانه و درآمدزایی است تا حقوق پرسنل و مطالبات بخش خصوصی از گروه ملی نیز پرداخت شود اما بانک ملی در این زمینه تعلل کرده و به تعهدات خود به خوبی عمل نکرده است.

وی بیان کرد: بهمن و اسفندماه سال گذشته در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید، مصوبات خوبی برای گروه ملی صنعتی فولاد گرفته شد و مقرر شده بود بانک ملی با دادن اعتبارات اسنادی داخلی ( ال سی) و ضمانت نامه‌های بانکی، نقدینگی لازم را برای کارخانه گروه ملی تأمین کند تا تولید کارخانه با خرید مواد اولیه از فولاد خوزستان ادامه داشته باشد که بانک ملی در این خصوص تاکنون اقدام خاصی انجام نداده است.

بن عباس با تأکید بر اینکه روند فعلی گروه ملی، این شرکت را به بحران می‌برد، عنوان کرد: بانک ملی که از نظر استانداری خوزستان مالک کارخانه است و باید سریعتر نسبت به تزریق نقدینگی و انتصاب هیئت مدیره جدید اقدام کند تا کارخانه به روال عادی خود برای تولید برگردد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.