خوزستان ناامن‌ترین استان ایران!

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: یکی از نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان گفت: خوزستان بالاترین آمار ناامنی اجتماعی همچون موادمخدر، طلاق، آسیب در بنیان خانواده، فقر، سرقت و تبعات ناشی از حاشیه نشینی را در بین استان های کشور دارد.

آیت ا… عباس کعبی شنبه در آیین بزرگداشت سی و چهارمین یادواره مقام معلم در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خرمشهر ، با بیان اینکه افت تحصیلی در خوزستان قابل انکار نیست، اظهارکرد: متاسفانه افت تحصیلی تاثیر بسزایی در همه بخش های توسعه خوزستان دارد.
وی نقش آموزش و پرورش را در امنیت اجتماعی را مهم دانست و گفت: خوزستان بین دیگر استان های کشور رتبه ۲۸ تحصیلی را دارد.
وی گفت: متاسفانه تقاضای مهاجرت و انتقالی از سوی معلمان در خوزستان افزایش یافته و این امر ارتباط تنگاتنگی با ناامنی اجتماعی دارد.
عضو خبرگان رهبری افزود: هر چقدر تولید امنیت اجتماعی با محوریت آموزش و پرورش را بالا ببریم ناامنی اجتماعی کاهش می یابد لذا کل دستگاه های اجرایی خوزستان در مقابل آموزش و پرورش مسئول هستند.
وی توجه ویژه به خواسته های صنفی معلمان را راهکاری مناسب برای کاهش تقاضای مهاجرت معلمان از خوزستان بیان کرد و گفت: ما نمی توانیم دم از سند چشم انداز خوزستان بزنیم ولی آموزش و پرورش ما در این خصوص وضعیت اورژانسی داشته باشد.
وی تقویت زیرساخت های آموزش و پرورش و بالا بردن سرانه دانش آموزی را دیگر راهکار مناسب برای تقویت نظام آموزشی عنوان کرد و افزود: توجه به درآمد معلمان و رسیدگی به خواسته صنفی آنان و تخصص گرایی راهکاری مناسبی برای تقویت زیرساخت های آموزش و پرورش است.
وی گفت: با توجه به وجود دانشگاه فرهنگیان تخصص گرایی به معنی علم گرایی نیست بلکه باید برنامه ریزی و هدفگذاری دیگری اندیشیده شود.
آیت ا… کعبی اظهارکرد: توزیع ناعادلانه امکانات در آموزش و پرورش شکاف طبقاتی ایجاد می کند بر این اساس باید به مناطق محروم و کم برخوردار توجه ویژه ای شود.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان و دبیر ستاد بزرگداشت یادواره معلم نیز در این آیین گفت: معلمان بزرگترین سرمایه اجتماعی با قدرت نفوذ اجتماعی هستند براین اساس باید از لحاظ امکانات رفاهی، مسکن و وضعیت معیشتی تامین شوند.
حرج چلداوی، رکن اصلی نظام آموزشی را معلم بیان کرد و افزود: در نظام های آموزشی موفق معلم در بالاترین جایگاه قرار دارد و به لحاظ رفاهی و صلاحیت حرفه ای آموزش لازم را می بیند.
وی با بیان اینکه معلم باید به جایگاه واقعی برسد و تکریم معلم به عهده آحاد جامعه است، گفت: تغییر نگرش جامعه نسبت به معلمان ، اندیشه سازان و خردمندان ضروری است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.