بیکاری ۱۵۰۰۰ خوزستانی در صورت خودداری از تخصیص آب برای فعالیت‌های شیلاتی

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرکل شیلات خوزستان گفت: درصورت اجرایی شدن نامه‌ وزارت نیرو، مبنی بر خودداری از تخصیص آب برای فعالیت‌های شیلاتی، علاوه بر خسارت سنگین به سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و کارآفرینان حوزه‌ی آبزی‌پروری ۱۵ هزار خوزستانی بیکار می‌شوند!

به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، نبی الله خون میرزایی اظهار کرد: خوزستان در سال ۹۶ با تولید نزدیک به ۷۰ هزار تن انواع تولیدات آبزی‌پروری، رتبه نخست پرورش ماهیان گرمابی و رتبه دوم آبزی پروری را در کشور دارد و حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار نفر در این بخش اشتغال دارند.
وی افزود: بنابراین، حفظ تولید و اشتغال ایجاد شده در این حوزه، باید در دستور کار همه‌ دستگاه‌های اجرایی باشد. البته در این راه، جلسات فنی و کارشناسی با اتحادیه‌های پرورش ماهی و دستگاه‌های ذیربط؛ ذیل شورای اشتغال استان، ستاد رفع موانع تولید و نیز ستاد مدیریت بحران استان در حال انجام است.
مدیرکل شیلات خوزستان گفت: من امیدوار هستم که بتوان از تهدید خشکسالی، فرصتی برای بهینه‌سازی مصرف آب در همه‌ زمینه‌ها خلق کرد و فعالیت آبزی پروری در استان نیز تداوم یابد. باید یادآوری کرد، که آبزی‌پروری، به مفهوم مصطلح آن، آب چندانی مصرف نمی‌کند و آب مورد استفاده، مجددا به آبهای جاری و زیرزمینی باز می‌گردد و با خودپالایی در بستر رودخانه، قابلیت استفاده مجدد می‌یابد.
وی بیان کرد: ازسوی دیگر، آبزی‌پروران با سرمایه‌گذاری زیرساختی وسیع خود، سهم چشمگیری در تولید و اشتغال استان دارند، اقساط تسهیلات خود را به نظام بانکی بدهکار هستند، مزارع آنها هزینه‌ نگهداری قابل توجهی دارد و جایگاه برجسته‌ای در تولید پروتئین کشور دارند. ضمن آنکه آب هدایت شده به کانون‌ فوق بحرانی ریزگرد جنوب شرق اهواز، تاکنون به صورت داوطلبانه از حقابه مجتمع پرورش ماهی آزادگان شهرستان کارون تامین شده و همکاری پرورش دهندگان در این زمینه شایسته‌ تقدیر است.
خون میرزایی عنوان کرد: هر تصمیمی در زمینه‌ فعالیت آبزی‌پروری یا ممنوعیت آن، بایستی کارشناسی، سنجیده و جامع باشد. امیدوارم در ماه‌های آینده شاهد بارندگی مناسبی در سطح استان باشیم و نگرانی سازمان آب و برق استان در این زمینه نیز مرتفع شود.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.