فعالیت کارخانه نیشکر هفت تپه خوزستان متوقف شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: اعلام توقف فعالیت در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال استان خوزستان از سوی مدیریت این شرکت موجب سردرگمی کارگران بخش های مختلف آن در فصل برداشت نیشکر و تولید شکر شد.

روابط عمومی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شهرستان شوش روز شنبه با انتشار بخشنامه اداری اعلام کرد: با توجه به توقف بهره برداری در این شرکت تمام مدیریت ها و اداره های وابسته از روز جمعه تعطیل می باشند.
تاخیر در پرداخت حقوق ماه های دی ، بهمن و نیز پاداش و عیدی پایان سال کارکنان بخش های مختلف باعث اعتراضات کارگری این شرکت شده و روند کار و تولید در این شرکت از اوایل هفته گذشته تاکنون مختل شده است.
حدود پنج هزار نفر از کارگران و کارکنان بخش های مختلف شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال استان خوزستان پرداخت حقوق معوقه و نیز عیدی و پاداش پایان سال خود را مطالبه می کنند.
در بخشنامه اداری یاد شده خطاب به کارکنان اداری ،کشاورزی و صنعتی شرکت آمده است :باتوجه به توقف بهره برداری از روز جمعه ۱۸ اسفند ماه فقط مدیریت حراست و انتظامات این شرکت دایر بوده و مابقی اداره ها و مدیریت های وابسته شرکت نیشکر هفت تپه تعطیل می باشند.
به گزارش ایرنا با وجود اعلام توقف فعالیت در این شرکت ، کارگران بخش های مختلف نیشکر هفت تپه روز شنبه ( امروز) در محل شرکت حضور یافته و بر پرداخت مطالبات معوقه خود تاکید دارند.
توقف فعالیت در شرکت نیشکر هفت تپه خوزستان در حالی است که بخشی از مزارع نیشکر این شرکت هنوز برداشت نشده ضمن اینکه خاموش شدن کوره بخار و آسیاب کارخانه ، روزانه خسارت سنگینی را به این شرکت بزرگ تولید شکر وارد می کند.
کشت و صنعت هفت تپه در ۱۵ کیلومتری شهر شوش قرار دارد و قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.