سرمایه گذلری هندی ها در نفت خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: شرکت اون ان جی سی ویدش، شاخه برون مرزی شرکت نفت و گاز هند قراردادی با شرکت ایدروی ایران برای حضور مشترک در مناقصه پروژه یک میلیارد دلاری توسعه میدان نفتی سوسنگرد در جنوب ایران امضا کردند.

این میدان نفتی واقع در خشکی که در استان خوزستان واقع شده یکی از جدیدترین میدان های کشف شده است که ایران امیدوار است در ۲ فاز توسعه ای روزانه حدود ۳۰ هزار بشکه نفت از آن تولید نماید.

به گفته منابع رسمی، شرکت او وی ال یادداشت تفاهمی را برای همکاری باشرکت ایدرو اویل برای توسعه میدان سوسنگرد به امضا رسانده است.

ایدرو اویل که یکی از شرکت های تابعه سازمان توسعه و نوسازی ایران است ماه گذشته قرارداد مشابهی با شرکت زاروبژنفت روسیه برای حضور مشترک در مناقصه توسعه میدان سوسنگرد امضا کرده بود.

به گفته نصرالله زارعی، مدیرعامل ایدرو، این شرکت ایرانی به دنبال ایجاد کنسرسیومی است تا بتواند نظر شرکت ملی نفت ایران را برای گرفتن قرارداد توسعه میدان سوسنگرد جلب نماید.

ایدرو اویل یکی از ۱۷ پیمانکار مجازی است که از سوی وزارت نفت ایران برای حضور در پروژه های سرمایه گذاری مشترک با شرکت های خارجی جهت مشارکت در پروژه های انرژی ایران انتخاب شده است.

شرکت او وی ال هند همچنین در تلاش است تا حق توسعه میدان عظیم نفتی آزادگان جنوبی را به دست آورد و در این زمینه با شرکت های بزرگ بین المللی نظیر شیل، توتال فرانسه، پتروناس مالزی و گازپروم روسیه رقابت می کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.