تبدیل بندرماهشهر به قطب تولید و اشتغال

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی وساخت شهرک انرژی، ماهشهر را به قطب تولید و اشتغال کشور تبدیل می‌کند.

استاندارد خوزستان با اشاره به بهره برداری رسمی از چند طرح پایین دستی پتروشیمی اظهارکرد: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، برای استان خوزستان فرصت مغتنمی است که ظرفیت های تولید را کامل کند و در این مسیر تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات نهایی اثر بخش خواهد بود.

غلامرضا شریعتی، افزود: صنایع مستقر در این منطقه در حال تکمیل زنجیره های تولید خود هستند تا ضمن بالابردن ارزش افزوده محصولات مختلف پتروشیمی ، اشتغال و کار آفرینی را درکنار آن افزایش دهند.

وی با اشاره به لزوم توسعه صنایع تکمیلی در منطقه ویژه اقتصادی پترشیمی، اشاره کرد و گفت: فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را هم در دستور کار داریم که پیشرفت خوبی دارد، امیدواریم که این فاز جدید هم هر چه سریع تر به سرانجام برسد و به تکمیل این زنجیره های ارزش کمک کند.

شریعتی افزود: ایجاد شهرک انرژی بین ماهشهر و امیدیه براساس مصوبه هیات دولت توسط مشاور در دست مطالعه است و با انجام فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی و شهرک انرژی، ماهشهر به یک قطب مهم تولید و اشتغال در سطح منطقه و کشور تبدیل خواهد شد.

وی در پایان گفت: ما تلاش می‌کنیم که ظرفیت های ماهشهر، امیدیه و مناطق اطراف آن را برای اشتغال مولد بیش از پیش فعال کنیم تا هم وطنان گرامی ما از منافع آن بهره مند شوند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.