احتمال لغو روادید در اربعین ۹۷

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی از احتمال لغو روادید در اربعین ۹۷ خبر داد.

«شهریار حیدری» سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به جلسه اخیر ستاد مرکزی اربعین حسینی، گفت: در این جلسه وضعیت پروژ‌ه‌های عمرانی مرزی اعم از جاده‌ها، پایانه‌ها و … مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین متولی پیگیری پروژه‌ها است و بنا شد تا مرور جدید بر وضعیت پروژه‌ها  داشته باشد و آنان را مورد بررسی مجدد قرار دهد.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی تاکید کرد: برای اربعین ۹۷ تصمیم داریم تا پروژه نیمه تمام نداشته باشیم و این مساله قطعا به رفاه حال و رفت و آمد بهتر زائران منجر خواهد شد.

حیدری با اشاره به اینکه برخی پروژه‌هایی که برای پایانه‌های مرزی تعریف شده‌اند، زمان بر بودند، اضافه کرد: پروژه کمربندی مهران، انتقال آب از بستان تا مرز چذابه، ته ریزی جاده بستان به چذابه، تکمیل پایانه‌های مرزی، تکمیل پارکینگ‌ها و… از جمله اولویت‌های مهم برای ماست.

وی درباره طرح جامع مرز خرمشهر، گفت: در این طرح جامع موارد مختلفی اعم از محل اسکان مواکب، اتوبوس‌ها، ماشین‌های شخصی و… پیش بینی شده است و به جد پیگیر تکمیل آن هستیم.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: بلافاصله بعد از اتمام اربعین ۹۶ جلسات ستاد مرکزی برای اربعین ۹۷ آغاز شد همچینن خروجی جلسات ستاد اربعین استان‌ها را هم می‌گیریم و در هر جلسه بخشی‌هایی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

حیدری درباره لغو ویزای میان ایران و عراق، تصریح کرد: در جلسه اخیر ستاد مرکزی درباره مسئله لغو ویزای سفر اربعین  صحبت شد و در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی تمایل دارد تا هر چه سریعتر لغو روادید با عراق صورت گیرد اما طرف عراقی تاکنون در این مورد موافقت خود را اعلام نکرده است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: در ستاد مرکزی اربعین حسینی به صورت مستمر پیگیر لغو روادید هستیم حتی در تفاهم نامه‌ای که میان وزرای کشور ایران و عراق امضا شد یکی از بندهای مورد تاکید ما لغو ویزا بود که امیدواریم طرف عراقی نیز در این زمینه موافقت خود را اعلام کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.