خوزستان رتبه نخست غرق شدگی

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: یک سوم آب های کشور در خوزستان جاری است و استفاده سنتی مردم از رودخانه ها باعث افزایش قابل توجه آمار غرق شدگی در استان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی  پیش از ظهر امروز در نشست مشترک رؤسای فدراسیون های ورزشی با حضور وزیر ورزش و جوانان در اهواز اظهار کرد: به علت وجود رودخانه های پرآب در خوزستان که یک سوم آب های جاری کشور هست و همچنین هوای نسبتا گرم، ورزش شنا در بین مردم استان به ویژه جوانان گسترده است.

وی افزود: به ایجاد زیرساخت ها در حوزه ورزش شنا خیلی توجه نشده و مردم به صورت سنتی از رودخانه ها استفاده می کنند و این مسئله باعث شده که بیشترین تعداد غرق شدن رودخانه ای کشور در پنج سال اخیر به خوزستان اختصاص دارد.

شریعتی با تأکید بر لزوم جبران غفلت از ایجاد زیرساخت های ورزش شنا گفت: در این زمنیه باید طرح و سند جامعی برای خوزستان تدوین شود؛ البته جلساتی هم در سطح کشور تشکیل و به صورت تخصصی آن را دنبال می کنیم.

استاندار خوزستان با توجه به گرمای طولانی در خوزستان و تغییر اقلیم بیش از ۵۵ روز از سال جاری را شاهد گرمای بالای ۴۹ درجه بودیم در حالی که این روزها در سال گذشته ۱۳ روز بود؛ بنابراین باید به توسعه سال های ورزشی سرپوشیده مجهز به سیستم های سرمایشی توجه جدی داشته باشیم.

شریعتی با اشاره به لزوم توجه به زیرساخت های بخش ورزش در شهرهای مختلف خوزستان بیان کرد: میانگین سرانه فضای ورزشی خوزستان از میانگین کشوری پایین تر است و شهرهایی مثل ایذه و رامهرمز به عنوان قطب کشتی یا شهرهای دیگر که ظرفیت های پررنگی دارند، باید بیشتر در کانون توجه باشند.

وی بیان کرد: با این کار فضا و شرایط برای بروز استعدادهای ورزشی بیشتر فراهم می شود. قول می دهیم که اگر این فضا و زیرساخت ها بیشتر تقویت شود، ورزشکاران خوزستانی در مجامع بین المللی برای کشور افتخارآفرینی کند.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به مسائلی مثل ریزگردها، مردم خوزستان در معرض آسیب پذیری بیشتری در حوزه سلامت هستند؛ بنابراین باید بالاتر از حد استاندارد زیرساخت های ورزشی را برای آنها فراهم کرد تا امکان ورزش برای مردم بیشتر تأمین شود.

شریعتی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در زمینه های روحی، جسمی و روانی خوزستان سرمایه گذاری برای کل کشور خواهد بود، گفت: امیدوارم سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت های ورزشی در خوزستان افزایش پیدا کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.