استخدام در حوزه صنعت و آموزش منطقه آزاد اروند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: عامر کعبی ظهر امروز در حاشیه نشست مدیران مدارس آبادان و  سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: بعد از جنگ آبادان در بحث آموزش‌وپرورش مشکلات و کمبودهای فراوانی داشته است ولی در حال حاضر کارهای بزرگی در بحث آموزش‌وپرورش انجام‌شده است.

وی در مورد بهبود وضعیت معیشت فرهنگیان گفت: در مجلس شورای اسلامی افزایش حقوق فرهنگیان مورد تصویب قرارگرفته است و نگاه به سمت بهبود وضعیت معیشت فرهنگیان معطوف شده است.

کعبی بیان کرد: منطقه آزاد اروند به دلیل درآمد بسیار خوبی که از مالیات و گمرک داشته توانسته است اعتبار بالایی به آموزش‌وپرورش و بهداشت منطقه اختصاص دهد .

وی با توجه به حجم بالای بیکاری در منطقه آزاد اروند گفت: در خصوص تأمین نیروی انسانی آموزش‌وپرورش منطقه آزاد اروند آزمونی در پایان امسال برگزار می‌شود و از وزارت خواسته‌ایم که با توجه به نیاز منطقه بیشترین جذب و استخدامی را در این منطقه داشته باشد.

نماینده مردم آبادان گفت: در بحث اجرای فاز ۲ پالایشگاه آبادان یک‌هزار نفر جذب‌شده‌اند که ۸۰۰ نفر از جوانان آبادان هستند.

وی افزود: بعد از عید این استخدامی‌ها در سال ۹۷ به ۳‌هزار نفر و در سال ۹۸ به ۵ هزار نفر می‌رسد و امیدواریم در بخش نفت شاهد اشتغال ۷ هزار هزار نفری در منطقه آزاد اروند باشیم.

کعبی افزود: تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال معافیت گمرکی برای منطقه آزاد اروند در نظر گرفته‌شده و انتظار می‌رود در بحث اشتغال مؤثرتر و کارآمدتر عمل کنند.

نماینده مردم آبادان در مجلس در مورد اختصاص اعتبار  آلایندگی پالایشگاه به شهرداری گفت: عوارض این آلایندگی‌ها مختص عمران شهری است و از شهرداری خواسته این هزینه را برای هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق هزینه نکند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.