گردوخاک دانش آموزان خوزستانی را بی انگیزه کرده

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مجید ناصری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ورود آسیب‌های آموزشی به دانش‌آموزان در پی تعطیلی مداوم مدارس در کلان شهرهایی همچون استان خوزستان به دلیل آلودگی هوا و گرد و غبار، گفت: به‌یقین اثرات منفی تعطیلات غیرمترقبه مدارس بر کسی پوشیده نیست اما با وجود آنکه استان‌هایی همچون خوزستان و تهران به انحای مختلف با آن درگیر هستند مسئولان هنوز برای جبران آسیب‌های این تعطیلات بر روند آموزشی دانش‌آموزان فکری نکرده‌اند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افت شدید سطح تحصیلی، به هم خوردن زمان امتحانات، بی انگیزه شده دانش‌آموزان، افسردگی، بی‌برنامگی، بی‌علاقگی به درس از جمله پیامدهای این تعطیلات است ضمن آنکه این مسئله برای خانواده‌هایی که پدر و مادر هر دو شاغل هستند مشکلات دو چندانی را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید برای مدیریت این مسئله پیش‌قدم شود، افزود: استفاده از فصول دیگر سال به غیر از پاییز و زمستان برای آموزش دانش‌آموزان در مدارس از جمله راهکارهایی است که باید هرچه سریع‌تر در راستای آن قدم برداشت.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس با انتقاد از بی‌انگیزگی و بی‌توجهی مدیران به آسیب‌های تحصیلی وارد شده به دانش‌آموزان که هر سال نیز تکرار می‌شود، اضافه کرد: انتظار است اکنون که مسئولان نتوانستند برای آلودگی هوا در کلان شهرها کاری کنند مانع از آسیب به کیفیت آموزشی دانش‌آموزان شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با اعتقاد به اینکه تعطیلی پی در پی مدارس در کلانشهرها بحران بزرگ آموزشی ایجاد کرده است، اظهارکرد: بیش از دو دهه است که آلودگی در کلانشهرهایی همچون خوزستان گسترش پیدا کرده اما به دلیل عدم داشتن مدیریتی آینده‌گر هنوز نتوانستیم حتی بر تبعات منفی آن غلبه کنیم./

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.