نخلستان های شادگان درمعرض تخریب/ دولت آبرسانی به نخلستان ها را در اولویت قراردهد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نشست ویژه بررسی موضوع آبرسانی به نخلستان های استان خوزستان و مشکلات تالاب شادگان امروز (‌۳ شنبه ۱۰ بهمن) با حضور مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی، مجید ناصری نژاد عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان، معاونان وزرای جهادکشاورزی، نیرو، معاونان رییس سازمان محیط زیست و رییس سازمان برنامه و بودجه در محل هیات رییسه مجلس برگزار شد.

در این نشست مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی پس از اظهارات مجید ناصری نژاد عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان درخصوص مشکلات آبرسانی به نخلستان های شهرستان شادگان و خشکی تالاب دراین شهرستان و تاکید بر حل و فصل سریع این مشکل تا قبل از پایان سال جاری،گفت:‌ اینکه گفته می شود این مشکل قابل حل نبوده، به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست؛ اگر مسئولان نتوانند مشکلات کشور را حل کنند، پس چه کسی درمقابل مردم و مشکلات آنها پاسخگو است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهرو اسکو درمجلس شورای اسلامی افزود:‌ دولت مجری قوانین است و اگر این پیگیری حل مشکلات تالاب شادگان و آبرسانی به نخلستان های این منطقه انجام نشود؛ برای دولت درآینده مشکلاتی ایجاد خواهد شد، دربرخی مقاطع و شرایط توسعه انجام می شود، اما دربرخی شرایط وضعیت موجود درمعرض تهدید و تخریب قراردارد؛ دروضعیت فعلی حفظ وضعیت موجود اولویت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه توسعه بدون توجه به وضعیت فعلی و حفظ آن هیج ضرورتی ندارد، تصریح کرد:‌ نباید دولت با برخی اقدامات نارضایتی رامیان مردم افزایش دهد، این مسائل به دولت مربوط است و مجلس تنها می تواند درتصویب بودجه مورد نیاز اقدامات لازم را انجام دهد؛ زنده کردن تالاب شادگان و نخلستان های درمعرض نابودی شادگان کار سختی است، دولت باید به این مشکلات به صورت اورژانسی رسیدگی کند.

پزشکیان با اشاره به اینکه دولت با بی توجهی به حل مشکلات نخلستان های شادگان به طورحتم مقصر است، گفت:‌ پیشنهاد می شود در طول یک هفته اینده این مشکل تعیین تکلیف شده و دولت باید مسائل و مشکلات کشوررا با اولویت مورد رسیدگی قراردهد، دولت باید تخصیص اعتبار به برخی بخش های بدون اولویت راکاهش و از آن محل مشکلات مربوط  به شهرستان شادگان را حل کند؛ نمی توان با نمی شود یا نمی توان راه و مسیر برای حل مشکلات را مسدود کرد.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با بیان اینکه اولویت بندی در اجرای تمام پروژه های عمرانی از اهمیت بیشتری برخوردار است، افزود:‌ زندگی مردم در شادگان درمعرض تهدید قرارداشته و باید مشکلات را به طور ویژه مورد بررسی قرار داد، پیشنهاد می شود که تخصیص اعتبارات با اولویت صورت گیرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بی توجهی دولت به مسائل و مشکلات یعنی برنامه ای برای حل معضلات وجود ندارد، تصریح کرد:‌ بنده مشکلات شهرستان شادگان و استان خوزستان را از نزدیک مشاهده کردم، مشکلات بسیاری برای مردم منطقه ای وجود دارد که نفت، گاز  ۷۵ درصد سرمایه کشوراز ظرفیت این استان ایجاد می شود. متاسفانه مشکلات تا جایی پیش رفته که مردم برای توسعه بدهکارشدند، آب منتقل نمی شود، مردم به دلیل اخذ وام دچارمشکل شدند، تا دیروز فرد بیکاربود اما بدهی نداشت، اما امروز هم بیکارو دارای بدهی است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.