اغفال بانوان در فضای مجازی توسط مرد هزار چهره

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رییس پلیس فتا استان خوزستان گفت: طی عملیاتی غافل‌گیرانه مردی هزار چهره که اقدام به اغفال بانوان و اخاذی از آنها می کرد پس از بازرسی از مخفیگاهش دستگیر و بازداشت شد.

سرهنگ شاهین حسنوند گفت: یک خانم پس از مراجعه به پلیس فتا، اعلام کرد از طریق شبکه اجتماعی با فردی که خود را شاعر و استاد دانشگاه معرفی نموده آشنا شده که در ادامه با توجه به پیام‌هایی که در این محیط بین شاکی و متهم رد و بدل شده متهم متوجه می‌شود خانواده خانم دارای تعصبات مذهبی بوده و با تهدید به انتشار پیام‌ها اقدام به اخذ عکس و فیلم خصوصی از شاکیه و اخاذی به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال می‌کند.
رییس پلیس فتا خوزستان افزود: پس از تشکیل پرونده، پیگیری در خصوص آن به سرعت در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی تصریح کرد: طی عملیات غافل‌گیرانه متهم دستگیر و پس از بازرسی مخفیگاهش، ۲۰۰ دستگاه گوشی، مقادیر زیادی طلا و جواهر اخاذی شده و تعداد زیادی تجهیزات رایانه‌ای و ممنوعه و مشروبات الکلی کشف شد.
سرهنگ حسنوند تصریح کرد: در ادامه مشخص شد تعداد قربانیان بیش از ۱۰ نفر بوده و متهم با شگرد جعل مدارک شناسایی و هویتی و سوء استفاده از مدارک جعلی، قربانیان خود را تحت عنوان مامور ناجا و وزارت اطلاعات و استاد دانشگاه و شاعر و بسیاری عناوین دیگر معرفی و از این طریق به اخاذی عکس و فیلم خصوصی بانوان در شبکه‌های اجتماعی و جرایم دیگر نظیر سرقت گوشی، زورگیری و ارتباط نامشروع و مستندسازی آن جهت انتشار اقدام می‌کرده است.
وی با بیان این که متاسفانه در فضای مجازی و محیط‌ های اجتماعی خانم‌ها بیشتر از آقایان به طرف مقابل خود اعتماد می‌کنند، افزود: مجرمان سایبری هم نسبت به این موضوع آگاهی داشته و حداکثر سوء استفاده را از این موقعیت می‌نمایند.
رییس پلیس فتا استان خوزستان گفت: در موضوع جعل هویت متاسفانه خانم‌ها آسیب‌پذیرند و باید به هویتی که طرف مقابل خود را معرفی می‌کند اعتماد نکنند بسیاری از خانم‌ها و دختران از ترس آبرو بین خانواده و مردم به پلیس فتا در این مورد مراجعه نمی‌کنند.
وی توصیه کرد: اگر آسیب یا تهدیدی در فضای مجازی متوجه فرد شد خودسر اقدامی نکند، مخصوصا خانم‌های متاهل با مشورت با همسران خود و دختران با مشورت با والدین تصمیم درستی را بگیرند.
سرهنگ حسنوند اضافه کرد: معمولا در این مواقع وقتی مجرمان سایبری خواسته‌هایی را از شخص قربانی دارند بعضی از خانم‌ها به خیال حفظ آبرو به خواسته‌های آنها تن می‌دهند و این خواسته‌ها پایانی ندارد برای همین درخواست می کنیم که در ابتدای امر بهترین و درست‌ترین کار این است که موضوع را با بزرگترهای خود و پلیس فتا در میان بگذارند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.