مبلغ اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها به ۸ هزار میلیارد تومان رسید

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: غلامرضا شریعتی امروز در دیدار با سفیر ایران در لهستان اظهار داشت: بهمن‌ماه سال گذشته یک نشست دو طرفه‌ای با سفیر ایران در لهستان داشتیم که در این نشست تفاهم‌نامه‌هایی نیز امضا شدند.

وی افزود:  باید برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌ها کارگروهی تشکیل و پیشنهاد بنده این است که جلساتی ماهانه برای پیگیری این پروژه‌ها برگزار شود.

استاندار خوزستان تصصریح‌کرد: برای پیشبرد اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌ها بهتر است که برای  هر یک از تفاهم‌نامه‌ها یک کارگروه تشکیل و  با کارشناسان دستگاه‌های مختلف در خصوص تفاهم‌نامه صحبت شود.

وی با اشاره به موضوع فاینانس گفت:  در استان خوزستان برای صدور یک مجوز باید مسیر بسیار طولانی را طی کنیم که این امر سبب کاهش تمرکز می‌شود. بنابراین باید توجه داشت تا این موضوع فاینانس به بهترین شکل انجام شود.

شریعتی با بیان اینکه بودجه عمرانی خوزستان امسال دو هزار میلیارد تومان بوده است که در بدترین حالت ۵۰ درصد آن تخصیص پیدا می‌کند، عنوان‌کرد: پیشنهاد دادم که ۵۰ درصد مقدار تخصیص داده شده در اختیار من یا سازمان برنامه و بودجه قرار داشته باشد تا از این منبع فاینانس پروژه‌ها را تامین و این مبلغ به صورت ۲۰ ساله از اعتبار استان کسر شود.

وی تصریح‌کرد: شهرداری‌ها می‌توانند در سال ۹۶ پنج هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت دریافت کنند و این درحالی است که ۵۰ درصد آن را دولت و ۵۰ درصد دیگر توسط شهرداری‌ها پرداخت شود.

استاندار خوزستان گفت: مبلغ اوراق مشارکت در سال ۹۷ به ۸ هزار میلیارد تومان رسیده که شهرداری‌ها باید با مغتنم شمردن این فرصت به توسعه بپردازند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.