بیانیه ی شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان خوزستان‌ در پی وقایع اخیر

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان خوزستان در پی وقایع اخیر در کشور بیانیه ای صادر نمود.

متن این بیانیه بدین شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

وَأَطیعُوا اللَّهَ وَرَسولَهُ وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ریحُکُم ۖ وَاصبِروا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصّابِرینَ﴿۴۶﴾

و (فرمان) خدا و پیامبرش را اطاعت نمایید! و نزاع (و کشمکش) نکنید، تا سست نشوید، و قدرت (و شوکت) شما از میان نرود! و صبر و استقامت کنید که خداوند با استقامت کنندگان است!

این روزها عرصه سیاسی و اجتماعی ایران شاهد اتفاقات ناخوشایندی می باشد که امنیت و وحدت ایران را به چالش کشیده است.

بیم آن داریم که فرجام چنین شرایطی منجر به تضعیف دولت و نظام و ایجاد شکاف های مخرب در جامعه شود. متذکر می شویم ادامه ی روند تخریب دولتِ بر آمده از رای مردم، نتیجه ای جز سرخوردگی بیشتر اجتماعی و سیاسی و نهایتاً صدمه به نظام جمهوری اسلامی به همراه نداشته باشد. تاکید می کنیم که قابل پذیرش نیست تمامیت ارضی کشور و حفظ نظام جمهوری اسلامی که برآمده از خواست ملت ایران و ثمره خون شهدا بوده است، دستمایه اختلافات سیاسی قرار گیرد.

احزاب اصلاح طلب خوزستان ضمن دعوت مردم به آرامش خواهان حفظ وحدت ملی، انسجام عمومی، رسیدگی فوری به مطالبات مردم و دوری از هر گونه تفرقه و رفتارهای ساختار شکنانه است و در همین راستا نکاتی را متذکر می شود:

۱-در شرایط کنونی این ضرورت بیش از همیشه احساس می شود که جریانات سیاسی و نهادهای قدرت به سوی «آشتی ملی» قدم بردارند و مسیر گفتگو برای تحقق خواسته های مردم را هموار نموده و منافع کلان کشور و مردم، ارجح بر جناح ها و جریانات قرار گیرد.

۲-و اما اعتراضات اخیر این ضرورت را در مقابل ما قرار داده تا در عرصه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی فصل جدیدی در جمهوری اسلامی گشوده شود.

۳-گشایش های اجتماعی و شفافیت و مبارزه با فساد و چابک سازی سازمانها در قوای سه گانه و همچنین حمایت بخش خصوصی و گذار از رانت خواری که منتج به رفع مشکل بیکاری می گردد، در سایه سیاست خارجی هوشمندانه و جذب سرمایه گذاران خارجی و در عین حال حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را در میان مدت راهگشا می دانیم.

۴-مسئولین کشور خود را موظف بدانند که صدای ملت بوده و خواسته های آنان را پیگیری نمایند. اشتغال، ارتقاء رفاه عمومی، آزادی های اجتماعی و سیاسی در چهارچوب قانون، حق ملت است و تمام مسئولین باید حقوق شهروندی را از مباحث نظری به عرصه ی عملی کشانده و در کنار ملت باشند.

۵-بر این باوریم که هیچ راهی غیر از اصلاح مبتنی بر قانون و تساهل در برابر ملت وجود نداشته و ضمن یادآوری شرایط بحرانی منطقه و طمعی که اجانب بر امنیت کشور دارند، همگان را به توجه به خواسته های ملت، دوری از خشونت، قانون مداری، مدارا و گفتگو فرا می خوانیم.

۶-احزاب اصلاح طلب استان خوزستان ضمن دعوت مردم به آرامش، حق ایشان برای اعتراض قانونی و پیگیری مطالبات به حقشان را محترم شمرده و به جد خواهان رسیدگی به خواسته‌های مردم اعم از بهبود معیشت، اشتغال، رفع تبعیض، مبارزه با فساد و آزادیهای مصرح در قانون اساسی است.

۷-ضمن ابراز تأسف از هرگونه رفتار ساختار شکنانه که به جان و مال انسانها و اموال عمومی آسیب وارد می سازد، امید آن می رود که با رویکردی هدایت گرانه و خردمندانه نسبت به معترضین بازداشت شده اقدام گردد.

حزب ندای ایرانیان

مجمع دانشجویان و دانش آموختگان

انجمن اسلامی معلمان

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز

حزب کارگزاران سازندگی

مجمع فرهنگیان ایران

حزب مردمسالاری

حزب همبستگی

حزب اعتماد ملی

خانه کارگر

حزب اسلامی کار

حزب اراده ملت

انجمن روزنامه نگاران زن

انجمن اسلامی جامعه پزشکی

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.