اجرای طرح طبقه بندی مشاغل

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: اتحادیه کارگران صنعت انرژی از به اجرا درآمدن طرح طبقه بندی مشاغل برای کارگران شاغل در شرکت مهندسی توسعه نفت از زیر مجموعه‌‌های وزارت نفت، خبر داد.

محمد خداپرست، دبیر اتحادیه، کارگران انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از به اجرا درآمدن طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارگران شاغل در شرکت مهندسی توسعه نفت خبر داد.

وی بابیان اینکه از آذرماه تاکنون طرح طبقه بندی مشاغل برای این گروه از کارگران نفتی به اجرا درآمده است؛ افزود: در این شرکت که زیر مجموعه وزارت نفت محسوب می‌شود؛ دست‌کم هفتصد نفر از افراد شاغل مشمول قانون کار هستند که سابقه کاری برخی از آنها تا نزدیک به ۲۰ سال است.

این مقام صنفی افزود: این کارگران که سمت‌های شغلی مختلفی دارند در دفتر مرکزی شرکت مهندسی توسعه نفت در تهران و میادین نفت و گازی مانند آزادگان شمالی و جنوبی، یادآوران، یاران شمالی و جنوبی، منصوری، مسجد سلیمان مشغول کارند.

دبیر اتحادیه کارگران انرژی بابیان اینکه تا پیش از این در این کارگاه، به کارگران مشمولان قانون کار مزایایی از بابت طرح طبقه بندی مشاغل تعلق نمی‌گرفت؛ افزود: در صنعت نفت و گاز کشور، کارگاه‌های زیادی هستند که مشمول قانون کار تلقی می‌شوند اما در آنها خبری از به اجرا درآمدن طرح طبقه‌بندی مشاغل نیست.

وی افزود: برای همین مسئولان وزارت نفت انتظار را داریم تا با فراهم کردن شرایط اجرای این طرح در تمامی کارگاه‌های مشمول، امکان افزایش درآمد کارگران شاغل در این صنعت را فراهم کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.