زمین خواری عوامل شهرداری!

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: منصور کتانباف در جلسه شورای اجتماعی خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد، ضمن اشاره به تعاریف حریم شهری و محدوده شهری اظهار کرد: تکلیف همه شهرها بر اساس طرح‌های جامع و‌ تفضیلی در شورای عالی معماری کشور مشخص شده است.

توسعه‌ حواشی شهر قابل مدیریت است
وی تصریح کرد: عدم انجام تکالیف حاکمیتی توسط دستگاه‌ها در کل کشور رخ داده است و اهواز نیز از آن استثنا نیست. در صورت انجام این تکالیف، توسعه‌ حواشی شهر قابل مدیریت است و قانون هم برای این بحث وجود دارد.

شهردار اهواز ادامه داد: خروجی عدم انجام تکالیف دستگاه‌ها، بخشی‌نگری نهادها و بخش‌های مختلف و عدم کار جمعی همین اتفاقاتی است که در حال حاضر کل کشور و از جمله اهواز شاهد هستیم و یک سوم جمعیت اهواز در ۲۰ محله کم‌برخوردار سکونت دارند.

کتانباف افزود: البته اصطلاح وزارت کشور برای این محلات “حاشیه‌نشین” است که ما اصرار داریم به محلات یادشده “کم‌برخوردار” بگوییم. اگر تمام دستگاه‌ها وظایف خود را انجام می‌دادند و یا همین حالا نیز انجام دهند می‌تواند از این‌گونه توسعه‌های شهری جلوگیری و یا آن را ساماندهی کرد.

عوامل شهرداری اهواز در کوی علی‌آباد اهواز زمین می‌فروشند
وی با بیان اینکه در کل کشور عوامل شهرداری فروشندگان زمین در محلات کم‌برخوردار و حاشیه‌ای هستند، عنوان کرد: در اهواز نیز این موضوع وجود دارد. در حال حاضر این کارمندان شهرداری هستند که در کوی علی‌آباد اهواز زمین می‌فروشند.

وی ادامه داد: در این محله یک گروه برای ساخت و ساز غیرمجاز مستقر می‌شوند که قوانین و مقررات را هم می‌دانند و اقدام به ساخت و ساز می‌کنند و مردم را در منازل احداث‌شده سکونت می‌دهند و سپس سراغ محله بعدی می‌روند.

شهردار اهواز افزود: در واقع یک عده سودجو هستند که برای شهر اهواز و استان خوزستان مساله ایجاد می‌کنند و این عده به نوعی توسط کل مجموعه حمایت می‌شوند. باید با این موضوع به صورت حاکمیتی برخورد کرد.

کتانباف خواستار تشکیل کارگروهی به منظور بررسی این مساله در صورت صلاحدید توسط استاندار شد و ادامه داد: اطلاعات می‌تواند به شناسایی مسببان فروش، تفکیک و واگذاری غیرقانونی اراضی در محلات حاشیه‌ای و کم‌برخودار کمک کند. مبنای اقدامات این عده سودجوی از نیازمندان و ضعیفان است.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.