رکورد خوزستانی ها در مرگ و میر جاده ای!

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: غلام عباس بهرامی نیا امروز در نشست خبری با اشاره به کاهش ۱۵٫۴ درصدی تلفات جاده‌ای در استان خوزستان، اظهار کرد: خوزستان پس از استان فارس پر تلفات ترین استان کشور است به‌طوری‌که در ۷ ماه نخست امسال، ۳۱۴ نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را ازدست‌داده‌اند.

وی افزود: خوزستان درزمینهٔ کاهش تلفات رتبه چهارم قرار دارد که با توجه به طول راه‌ها و تعداد ترددها رتبه مناسبی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان بابیان اینکه ۴۸ درصد تصادفات در استان از نوع واژگونی است، عنوان کرد: ۴۵ درصد تصادفات جاده‌ای استان در روز و ۵۵ درصد در شب اتفاق می‌افتند که از میان جان‌باختگان ۷۵ درصد مرد و ۲۵ درصد زن هستند.

وی افزود: ۷۰ درصد تلفات تصادفات جاده‌ای در محل حادثه هستند که نشان‌دهنده بالا بودن شدت تصادفات استان است.

بهرامی نیا بابیان اینکه خوزستان در بسیاری از شاخص‌های حمل‌ونقل در رتبه اول قرار دارد، گفت: در استان ۱۶ هزار و ۹۹۳ کیلومتر انواع راه وجود دارد که بیش از ۱ هزار و ۶۶۰ کیلومتر از آن‌ها شریانی و ۱ هزار و ۶۴۲ کیلومتر ترانزیتی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: در استان خوزستان ۳ پایانه باربری، ۲۴ پایانه مسافری، ۲ پایانه مرزی، ۱۴۳ شرکت فعال مسافربری، ۳۰۲ شرکت فعال کالا و یک شرکت حمل‌ونقل توانمند کالا وجود دارد.

وی وضع کیفی مجتمع‌های خدمات رفاهی استان را مناسب و مطلوب دانست و اظهار کرد: در خوزستان ۴۳ مجتمع خدمات رفاهی وجود دارد که به نسبت پراکنش و طول راه‌های آن در جایگاه اول کشور قرار دارد.

بهرامی نیا بابیان اینکه ۱۲۰ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی‌شده‌اند، افزود: تا پایان سال مالی، ۱۵ نقطه اصلاح هندسی می‌شود که در این راستا به دنبال انعقاد قرارداد با یک پیمانکار هستیم. بقیه نقاط حادثه‌خیز نیز به‌وسیله علائم و چراغ چشمک‌زن آشکارسازی شده‌اند و بر اساس اولویت‌بندی صورت گرفته به‌تدریج اصلاح می‌شوند.

وی تلفات موتورسواران را عمدتاً به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی دانست و گفت: امسال در ۱۰ شهر و بخش استان ۲ هزار کلاه ایمنی به‌صورت رایگان بین موتورسواران توزیع‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان افزود: مقوله ایمنی تنها مربوط به یک دستگاه اجرایی نیست و حتی تا ۲۷ نهاد در این امر دخیل شمرده‌شده و همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

بهرامی نیا با اشاره به فرسودگی برخی پاسگاه‌های پلیس‌راه، اظهار کرد: ۱۱ پاسگاه پلیس‌راه در استان وجود دارد که از میان آن‌ها پاسگاه‌های ایذه-دهدز، اهواز-بندر امام و بهبهان-گچساران در حال بازسازی هستند و تا ۴ یا ۵ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

وی بابیان اینکه ۳ هزار کیلومتر خط‌کشی در استان انجام‌شده و تا پایان سال به ۹ هزار کیلومتر افزایش می‌یابد، گفت: ۱۵ کیلومتر گاردریل جدید، ۱۴ هزار عدد علائم ترافیکی در محورهای استان و همچنین ۷۰۰ مترمربع تابلوی راهنمایی نصب‌شده است؛ ۲۶۴ کیلومتر تعمیرات روشنایی و ۱۷ کیلومتر نیز تعمیر گاردریل صورت گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان از اعطای تسهیلات به‌منظور نوسازی ناوگان حمل‌ونقل باری و مسافری خبر داد و گفت: تا ۹۰ درصد قیمت خودرو و تا سقف ۳۲۰ میلیون تومان تسهیلات برای رانندگان در نظر گرفته‌شده که بازپرداخت آن‌ها ۵ تا ۷ ساله خواهد بود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.