مجوز ساخت سیلوی جدید در خوزستان داده نمی‌شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور گفت: به علت تامین نیازهای استان از این پس مجوزی برای ساخت سیلوی جدید در خوزستان صادر نمی‌شود.

سیاوش حسین پور افزود: هم اکنون چند سیلو و انبار ذخیره سازی گندم به میزان ۴۱۲هزار تن در نقاط مختلف استان از جمله گتوند در دست ساخت است که با تکمیل این طرح ها نیاز استان به سیلو و انبار ذخیره سازی برطرف خواهد شد.

وی گفت: هم اکنون یک میلیون و ۵۰۰هزار تن ظرفیت ذخیره سازی غلات در استان وجود دارد که با بهره برداری از سیلوهای فلزی و بتنی ظرفیت نهایی ذخیره سازی به حدود ۲ میلیون تن خواهد رسید که منطبق با تولید غلات در استان است.

حسین پور افزود: ساخت سیلوی جدید با توجه به تامین نیاز استان، توجیه اقتصادی ندارد از این رو مجوز جدید برای ساخت سیلو صادر نخواهد شد.

وی میزان تولید گندم در خوزستان را یک میلیون و ۷۰۰هزار تن و میزان مصرف گندم و آرد در استان را ۵۰۰تا ۶۰۰هزار تن بیان کرد و گفت:تنها ۱۰درصد گندم تولیدی استان در فضای باز نگهداری می‌شود.

به گفته وی استان خوزستان بیش از سه برابر نیاز خود، گندم تولید می کند که همزمان با برداشت گندم ، بخشی از گندم تولیدی استان به سایر نقاط کشور انتقال می یابد.

در سال زراعی ۹۷- ۹۶خوزستان با تولید ۱٫۷میلیون تن گندم برای سومین سال متوالی رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

استان خوزستان سالانه با تولید ۱۴٫۵میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی و دامی و شیلاتی به ارزش بیش از ۷۰هزار میلیارد ریال رتبه نخست را در کشور دارا است.

این استان زرخیز با داشتن ۱٫۲ میلیون هکتار زمین کشاورزی زیرکشت بیش از ۱۲۰نوع محصول کشاورزی و باغی تولید می کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.