بارش ۶۰ سانتیمتری برف در سرکول تاراز خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه سرکول ارتفاعات تاراز در شمال شرق خوزستان، بارش ۶۰ سانتیمتر برف گزارش شده است.

کوروش بهادری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان بارش برف در منطقه تاراز نیز در این مدت ۱۵ سانتیمتر و بارندگی آن ۳۵٫۵ میلیمتر اعلام شده است.
منطقه تاراز از توابع شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان ، از راه های ارتباطی خوزستان به استان چهارمحال و بختیاری است که در فصل بارش، از برف سفید پوش می شود.
بهادری افزود: همچنین میزان بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته در لالی ۳۳٫۱، مسجدسلیمان ۳۱٫۲، شوشتر ۲۷٫۵، گتوند ۱۶٫۶، بهبهان ۱۵، ایذه ۱۲٫۵، اهواز ۱۲٫۳، دهدز ۶٫۵، رامهرمز ۵٫۷، امیدیه ۵٫۵، شوش ۵٫۴، آغاجاری ۳٫۴ و بستان ۲ میلی متر گزارش شده است.
وی ادامه داد: در مناطقی از جمله آبادان، خرمشهر، بندر ماهشهر، شادگان و حسینیه اندیشمک بارندگی گزارش نشد چون سیستم شمالی و شرقی بود. همچنین وقوع گرد و غبار روز جمعه که شعاع دید در ماهشهر را به ۱۰۰ متر کاهش داد و در آبادان و خرمشهر گسترش یافت مانع از بارندگی شد.
میزان غلظت گرد و غبار ماهشهر در جنوب خوزستان روز جمعه ۷٫۵ برابر حد مجاز اعلام شد.
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: کانون وقوع گرد و غبار داخلی و در منطقه بین هندیجان و بندر ماهشهر فعال شده بود.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود تا چهارشنبه هفته جاری جو پایداری بر خوزستان حاکم است و پدیده غالب در این هفته مه صبحگاهی است و یا غبار صبحگاهی به دلیل ارتفاع پدیده اینورژن است.
بهادری افزود: پیش بینی می شود آخر هفته نیز سامانه بارشی جدید وارد خوزستان شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.