نماینده خوزستان: اظهارات کلانتری مواضع دولت بود؛ اینها به دنبال نابودی خوزستانند!

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: حجت الاسلام مجید ناصری نژاد با انتقاد از دولت در موضوع انتقال آب خوزستان، اظهار کرد: بی‌پروایی کلانتری در بیان اظهاراتش مبنی بر وجود آب مازاد در خوزستان، نشان دهنده‌ این است که این تنها موضع خود او نیست و رئیس جمهور و دولت پشتوانه او هستند، زیرا اگر این موضع صریح از نظر دولت غیر قابل قبول بود، با او برخورد می‌شد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی افزود: به همین دلیل ما تمام دولت و شخص رئیس جمهور را در این موضوع مسئول دانسته ومورد عتاب قرار می‌دهیم. رئیس جمهور در سال‌های اخیر با دادن وعده‌های بسیاری به مردم خوزستان، اعتماد آنها را جلب کرد و مردم نیز در هر دو دوره رای خوبی به او دادند. جواب اعتماد مردم خوزستان به این شکل بسیار نامطلوب و ناگوار است.

وی با تاکید بر اینکه با کلانتری بحث شخصی نداریم، گفت: نمایندگان خوزستان پرخاشگر نیستند بلکه با منطق پاسخ اظهارات بی‌اساس و غیرکارشناسی کلانتری را می‌دهند، اما در آن طرف با طرح مسائل انحرافی سعی دارند از پاسخ شانه خالی کرده و طرح های انتقال آب را اجرا کنند.

ناصری نژاد بیان کرد: همه به این اذعان دارند که بحران آب در خوزستان جدی بوده و مشکلات ناشی از آن آشکار است. ریزگردها، مشکلات کشاورزی، خشکی تالاب‌ها و نابودی نخلستان‌ها ومزارع مردم بخشی از تبعات کم آبی در استان است.

وی با انتقاد از رویه‌ا‌ی که رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در پیش گرفته، افزود: در واقع موضع گیری بی پرده و صریح او در مورد آب مازاد خوزستان، از جهاتی خوب است چرا که برخی مسئولان دولتی این طرح‌ها را انکار کرده و موضع شفافی نداشتند، اما با اظهارات کلانتری موضع ما با دولت مشخص شد که اینها به دنبال انتقال آب و نابودی خوزستان هستند.

نماینده مردم شادگان با اشاره به برخورد جدی با رئیس جمهور و دولت در صورت اجرای طرح‎‌های انتقال آب، اظهار کرد: نمایندگان استان به هیچ وجه اجازه انتقال آب خوزستان را نمی‌دهند و مواضع کلانتری و امثال او نمی‌تواند ما را از مطالبات به‌حق مردم خوزستان باز بدارد.

وی افزود: ما محکم واستوار در صحنه خواهیم ماند و از حق خوزستانی‌ها دفاع خواهیم کرد و تمام ابزارهای قانونی را برای پیگیری این مسئله به کارخواهیم گرفت.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.