درختکاری بیایان‌های خوزستان ادامه دارد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرعامل موسسه جهاد نصر وابسته به جهاد کشاورزی گفت: ۴۲هزار هکتار منطقه فوق بحرانی ریزگردها در خوزستان درختکاری می شود.

 شمایلی مدیرعامل موسسه جهاد نصر با اشاره به ۱۲۰ هزار هکتار منطقه فوق بحرانی ریزگردها در خوزستان گفت: در فاز اول قرار است ۴۲ هزار هکتار از این مجموعه درختکاری شود.

وی گفت: بعد از گردوغبار شدید سال ۹۵، وزارت جهاد کشاورزی از طرف دولت مامور شد تا با ریزگردها مقابله کند.

شمایلی ادامه داد: ما دو ماموریت عمده داشتیم. اول انتقال آب و مرطوب سازی زمین و دوم آبیاری نهالهایی که منابع طبیعی در منطقه کشت می کند.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر با بیان اینکه ما در واقع مجری تامین آب هستیم، گفت: کانالی به طول ۴۴ کیلومتر ایجاد کردیم و آب را به سمت مناطق فوق بحرانی ریزگردها می بریم.

وی توضیح داد: این کانال ۲۰ متر مکعب آب را در هر ثانیه انتقال می دهد که می تواند باعث احیای زمین های از بین رفته در منطقه باشد.

شمایلی گفت: ظرف ۲ ماه عملیات خاکی این کانال انجام شد و در حال حاضر بحث های سازه های عبوری در حال اتمام است. در واقع کانال ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انشاالله هفته اول دی ماه آب از این کانال منتقل خواهد شد.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: برآورد مالی ما برای این کانال ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که امیدواریم با ایجاد آن و اقدامات منابع طبیعی بتوانیم پوشش گیاهی از بین رفته ۴۲ هزار هکتار از اراضی را احیاء کنیم.

وی در خاتمه گفت: فاز بعدی عملیات احیاء ۸۰ هزار هکتار باقیمانده ای است که دولت موظف شده طی ۵ سال آن را احیاء کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.