وزیرکار تاکید کرد؛

استخدام با تنوع قومیتی در خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر استخدام نیروهای بومی با تنوع قومی تاکید کرد.

علی ربیعی امروز سه شنبه در سفر به استان خوزستان با اشاره به برنامه های بلند مدت در استخدام نیروهای بومی گفت: یکی از مواردی که به شدت بر آن تاکید داشتیم استخدام نیروهای بومی بود.

وی افزود: برنامه ها و سیاستگذاری های ما با بررسی ظرفیت اشتغال استان خوزستان، صراحتا بر این نکته تاکید دارد که اولویت نیروی کار در این استان باید بر تکیه بر بومی گزینی صورت بگیرد؛ همچنین نباید ظرفیت های قومی را در برنامه های اشتغالزایی از یاد برد. خوزستان استانی است که با تنوع و کثرت فرهنگی مواجه است.

او با تاکید بر سرمایه گذاری کلان در این استان، از تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای رونق اشتغال روستایی در روستاهای استان خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره سرمایه گذاری های صورت گرفته در بخش اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان برای رونق اشتغال روستایی به خوزستان اختصاص یافته که از طریق آن ۲۰ هزار نفر شاغل می شوند؛ همچنین در طرح اشتغال فراگیر مبالغی بودجه به استان خوزستان اختصاص یافته که پیش بینی ما ۴۰ هزار شغل در پروژه اشتغال فراگیر است.

ربیعی افزود: دولت ۳۲ میلیارد تومان برای مشاغل حمایتی در استان در نظر گرفته است، علاوه بر این صندوق کارآفرینی امید نیز بودجه ای معادل ۳۰ میلیارد تومان برای تخصیص اعتبار در استان خوزستان، صرف خواهد کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با خوش بینی نسبت به کاهش نرخ بیکاری استان گفت: با تمهیدات اندیشیده شده نرخ بیکاری استان قطعا بهبود خواهد یافت؛ البته باید اذعان کرد نرخ بیکاری استان بالاست، به بیان بهتر، نرخ بیکاری در خوزستان حتی از متوسط کشوری نیز بالاتر است، نرخ بیکاری در این استان ۱۴/۳ است، البته نباید از یاد برد که در سال ۹۰ نرخ بیکاری در این استان۲۵/۷ بود، به رغم اینکه نرخ بیکاری بالاست، اما ما روند کاهشی نرخ بیکاری در استان را طی کرده ایم. البته در این میان نرخ مشارکت نیز از ۳۶/۴ به ۴۰/۸ افزایش پیدا کرده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.