ظلم ۴۰ ساله در حق جوانان خوزستانی

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با بیان اینکه انتظار به حق ما در استان استخدام جوانان خوزستانی است گفت: در طول ۴۰ سال گذشته شاهد آن هستیم که نیروهای بومی به استخدام شرکت های مستقر در خوزستان در نمی آیند.

 آیت ا… سید محمدعلی موسوی جزایری شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان با حضور معاون اول رییس جمهوری در اهواز افزود: به طور نمونه شرکت توسعه نیشکر زمین های کشاورزی را از مردم گرفته و قول استخدام آنها را داد اما به آن عمل نکرد.
وی با بیان اینکه افراد دیگری از سایر استان ها به استخدام این شرکت درآمدند گفت: هم اکنون حدود ۴۰۰ هزار نفر حاشیه نشین در اهواز وجود دارد که بیشتر آنها کشاورزانی بودند که زمین های خود را به شرکت توسعه نیشکر فروختند.
وی با انتقاد از آمار بالای بیکاری در خوزستان اظهار کرد: در شهرهای نفتخیز خوزستان نیز اولویت استخدام با نیروهای غیر بومی بوده که سبب بیکاری جوانان خوزستان شده است.
نماینده ولی فقیه در خوزستان یادآور شد: افرادی مانند فرقه وهابیت و رژیم عربستان در آن سوی مرزها از بیکاری جوانان خوزستانی سوء استفاده می کنند.
وی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی در صدد است از طریق وهابیت ضربه بزند و امکانات آنها وسیع است و این هوشیاری مسئولان را می طلبد.
وی در ادامه اظهارکرد: استخدامی نفت را به گونه ای برنامه ریزی کردند که یک نفر از خوزستان استخدام نشوند.
وی درخصوص مساله آب خوزستان هم گفت: لازم است در این زمینه نشستی با حضور نمایندگان دولت، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان خوزستان برگزار شود.
آیت ا… موسوی جزایری گفت: اعتراضات نمایندگان و ائمه جمعه براساس اطلاعات دقیقی است که متخصصان دولتی به صورت محرمانه گزارش می دهند.
معاون اول رئیس جمهوری بعدازظهر دوشنبه برای سفری ۲ روزه و به منظور بهره برداری از چند طرح مهم اقتصادی در راس هیاتی وارد خوزستان شد.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و محمد شریعتمداری وزیر صنعت،معدن و تجارت، مرتضی بانک مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ، عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان ، معاون اول رییس جمهوری را دراین سفر همراهی می کنند./ ایرنا

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.