توسعه مخازن و ایجاد اشتغال؛

سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری وزارت نفت در خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: زنگنه وزیر نفت بنا دارد حدود ۵ میلیارد دلار برای توسعه مخازن نفت که عمده آن در خوزستان است هزینه کند که اشتغال زایی خوبی خواهد داشت.

غلامرضا شریعتی امروز در جلسه شورای اداری که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: در زمینه های اقتصاد مقاومتی اقدامات موثری شده به طوری که برای راه اندازی بنگاه های کوچک و متوسط در شهرک های صنعتی طرح هایی درحال شکل گیری است.

وی افزود: طرح اشتغال فراگیر در شهرستان های خوزستان فعال شده تا اشتغال های پایدار بررسی و معرفی شود و در کمیته های مربوطه طرح شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: در زمینه اشتغال روستایی ۱٫۵ میلیارد دلار برای کشور مصوب شده که از این میزان ۴۸۰ مییلیارد تومان برای خوزستان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: زنگنه وزیر نفت بنا دارد حدود ۵ میلیارد دلار برای توسعه مخازن نفت که عمده آن در خوزستان است هزینه کند که اشتغال زایی خوبی خواهد داشت.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در زمینه فاضلاب ۱۷ هزار متر شبکه فاضلاب در خوزستان اجرا شده است، بیان کرد: پنج تصفیه خانه به فاینانس رفته است.

وی گفت: موظف شدیم که سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه های آب تخصیص دهیم که امسال این کار نیز انجام شده است.

شریعتی با بیان اینکه سال گذشته ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار کشت نهال در استان صورت گرفت، افزود: امسال نیز متعهد شدیم که ۳۰ هزار هکتار را انجام دهیم و جهاد نصر نیز با حفر کانال ۴۷ کیلومتری از این نهال کاری ها پشتیبانی می کند.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار هکتار از ۱۵ هزار هکتار تثبیت شن های روان به خوزستان اختصاص داده شده که مالچ پاشی و نهال کاری انجام می شود، یادآور شد:  ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار نیز طبق تفاهمنامه ای با وزارت نفت در استان اجرایی می شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.