حصر روحانی در مجلس توسط نمایندگان خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: تجمع نمایندگان خوزستان اطراف رئیس جمهور، در اعتراض به نامه رئیس سازمان محیط زیست به معاون اول رئیس جمهور برای انتقال آب کارون برای دقایقی مانع خروج روحانی از مجلس شد.

 حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز بودجه سال ۱۳۹۷ را به مجلس تقدیم کرد، پس از پایان سخنرانی روحانی تعداد زیادی از نمایندگان خوزستان اطراف وی جمع شدند و مشغول رایزنی و گفتگو با رئیس‌جمهور بودند تا جایی که تجمع آنها اطراف رئیس‌جمهور مانع خروج روحانی از مجلس شده بود.

در این میان حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تلاش داشت تا روحانی را از میان نمایندگان عبور دهد.

علی گلمرادی نماینده مردم بندر امام و ماهشهر در خصوص موضوع رایزنی نمایندگان خوزستان با رئیس‌جمهور گفت: اخیراً خبرهایی از سازمان محیط‌زیست به دست مجمع نمایندگان خوزستان رسید که نشان می‌دهد تصمیماتی برای انتقال آب از خوزستان به سایر نقاط کشور گرفته شده است.

وی ادامه داد: امروز دغدغه زیادی در استان خوزستان در خصوص انتقال آب و ریزگردها وجود دارد که موجب نگرانی شدید مردم خوزستان شده است.

نماینده مردم بندر امام و ماهشهر تأکید کرد: امروز خوزستان دچار مشکلات جدی در تأمین آب شرب و آب کشاورزی است. از سوی دیگر خشک شدن تالاب‌ها موجب شده است منشأ ریزگردها در داخل کشور افزایش یابد.

گلمرادی اظهار داشت: امروز نمایندگان خوزستان به هنگام تقدیم لایحه بودجه ۹۷ توسط رئیس‌جمهور به مجلس، دغدغه خود را برای رئیس‌جمهور تشریح کردند، رئیس‌جمهور نیز قول داد در جلسه‌ای با حضور جهانگیری معاون اول خود و کلانتری رئیس سازمان محیط‌زیست پیرامون این موضوع بحث و گفتگو کند تا مشکلات خوزستان مضاعف نشود.

علی ساری نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص این گفتگوها تصریح کرد: اخیراً آقای کلانتری رئیس‌ سازمان محیط‌زیست در نامه‌ای به آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور خواستار انتقال مجدد آب کارون شده است. ایشان در نامه خود محاسباتی انجام دادند و به جای اینکه برای حفظ محیط‌زیست در استان خوزستان کمک کند، به عنوان اولین گام خواستار انتقال آب کارون شده‌اند.

وی ادامه داد: در جلسه علنی امروز، مجمع نمایندگان خوزستان به وزیر نیرو نیز تذکر دادند و این نامه را برای ایشان نیز تشریح کردند.

ساری با بیان اینکه رئیس‌جمهور در جریان چنین نامه‌ای قرار نداشت، گفت: مقرر شد این موضوع بررسی شود.

علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجد سلیماننیز در گفتگو با خبرنگار در خصوص رایزنی نمایندگان خوزستان با رئیس‌جمهور گفت: اخیراً گزارشی از سوی رئیس سازمان محیط‌زیست ارائه شده است که استان خوزستان ۱۲۰۰ میلیون مترمکعب آب مازاد دارد و ما نگران انتقال آب بین حوزه‌ای هستیم و به آقای رئیس‌جمهور یادآوری کردیم که در خصوص انتقال آب، مردم نگران و عصبانی خواهند شد.

وی ادامه داد: از آقای رئیس‌جمهور درخواست کردیم در جلسه مشترک، این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای امیری قول داده که این جلسه به زودی برگزار شود و اجازه نخواهد داد این اتفاق رخ دهد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.