مدیر مجتمع پتروشیمی غدیر:

خط جدید بسته‌بندی مجتمع غدیر به بهره‌برداری می‌رسد/ افزایش ۴ برابری ظرفیت بسته‌بندی محصول با راه‌اندازی خط جدید

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیر مجتمع پتروشیمی غدیر از راه‌اندازی قریب‌الوقوع خط جدید بسته‌بندی این مجتمع خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این خط توان بسته‌بندی محصول به ۴ برابر ظرفیت قبل می‌رسد.

وحید نام‌نیک اظهار کرد: پتروشیمی غدیر یکی از چهار شرکت تولید کننده پودر PVC در ایران به شمار می‌رود که از لحاظ کیفیت بهترین پودر PVC را تولید می‌کند.
وی افزود: با توجه به گذشت سه دهه از عمر برخی از تجهیزات این مجتمع نیاز به یک سری تغییرات در همه بخش‌های شرکت احساس می‌شود که در این راستا پروژه‌های مختلفی تعریف شده است. می‌توان این پروژه‌های نوسازی را در دو بخش اصلی «HSE و ایمنی» و «عملیاتی» مجتمع دسته‌بندی کرد.
مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی غدیر عنوان کرد: در بخش‌های زیست محیطی و HSE پروژه‌های متعددی از جمله تصفیه پساب مجتمع، پروژه‌های احیای سکشن ۶۰۰ و سیستم پیش تصفیه مجتمع، احیای سیستم HCL ریکاوری و امحاء ضایعات هیدرو کربنی مجتمع و نصب سیستم پایش و اندازه‌گیری آنلاین میزان آلایندگی در گازها و پساب‌های خروجی مجتمع تعریف شده است.
نام‌نیک گفت: در بحث پروژه‌های عملیاتی نیز مهم‌ترین پروژه‌ای را که امسال تعریف کردیم نصب و راه‌اندازی سیستم بسته‌بندی جدید مجتمع بود که در دستور کار و نهایتاً راه‌اندازی و بهره‌برداری قرار گرفت.
وی بیان کرد: خط بسته‌بندی قدیم مشکلات فراوانی را برای ما به وجود آورده بود. عدم دقت در توزین محصول که نارضایتی مشتریان را در پی داشت، ساعات توقف زیاد در این خط و حجم بالای کار عملیاتی و تعمیراتی، مصرف بالای انرژی، دور ریز زیاد پودر در حین عملیات بسته‌بندی و خطرات HSE که این خط فرسوده داشت، از مهم‌ترین مشکلات این خط بود.
مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی غدیر افزود: مجموعه این مشکلات سبب شد که ما به سمت و سوی تغییر سریع‌تر خط و استفاده از تکنولوژی روز دنیا پیش ببرد. خط جدید نصب شده دارای به روز ترین فناوری با بیشترین سرعت و کیفیت در بسته‌بندی است.
نام‌نیک اظهار کرد: این خط، نخستین خط پودر PVC به روش FFS در ایران است که در آستانه بهره‌برداری رسمی قرار گرفته است. دقت بسیار بالا در توزین، کاهش مصرف انرژی به دلیل استفاده از تکنولوژی به روش«Stretch Hood»، افزایش ضریب ایمنی کار برای همکاران و افزایش سرعت بسته‌بندی، بخشی از مزیت‌های راه‌اندازی این خط جدید است.
وی در پایان با بیان اینکه با راه‌اندازی این خط جدید، توان بسته‌بندی به ۴ برابر ظرفیت پیشین می‌رسد، گفت: این خط تماماً به وسیله نیروهای داخلی و کارکنان مجتمع پتروشیمی غدیر نصب، تست و به بهره‌برداری آزمایشی رسیده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.