آخرین خبرها از رگ‌سفید

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:

در روز هفتم آبان ماه ماه ساعت ۱۳ بود که در خلال عملیات حفاری حلقه چاه ۱۴۷ در موقعیت استقرار دکل حفاری در منطقه رگ‎سفید حدفاصل شهرستان امیدیه – دیلم بر اثر فوران گاز، چاه دچار آتش سوزی گردید.

دکل تازه ایجادی که از سال گذشته وارد ناوگان شرکت ملی حفاری شده بود وظیفه داشت طی مدت ۱۲۹ روز عملیات حفاری را انجام دهد که در زمان واقع شدن سانحه ۳۰ روز از آن سپری شده بود.

فاز خنک سازی اطراف چاه آنچنان از ارزشی بهره مند بود که کارشناسان به این دستاورد رسیدند خط لوله تازهی را به طرف دهانه چاه بکشند تا از این مسیر هجوم کلیدی به چاه صورت گیرد و از نزدیک به دهانه کلیدی چاه برای اطفا حریق دسترسی دارا باشند.

حالا با گذشت چهل روز از سانحه رگ سفید سپهر سپهری مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در مورد آخرین وضع مهار آتش در این منطقه خبر از توسعه ۶۷ درصدی حفاری ۲ حلقه چاه امدادی و با مجموع عمق ۳ هزار و ۳۰۰ متر حفاری داد.

علاوه بر این در راستا تسریع در خاموشی آتش در شرایط فعلی عملیات مهار و کنترل فوران چاه ۱۴۷ از سطح نیز با استفاده از ابزارها فنی و مهارتی شرکت ملی حفاری و شرکت ملی منطقه های نفتخیز جنوب ادامه پیدا خواهد کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.