نجات ۸۰ هزار گردشگر از خطر غرق شدگی

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سیدمصطفی میرسلیم روز پنجشنبه در دومین نشست ستاد هماهنگی ،ساماندهی و نظارت بر سواحل و تفرجگاه های استان خوزستان در سالن جلسات فرمانداری دزفول افزود:پس از انقلاب به علت خطرات زیادی که در سواحل شمال کشور وجود داشت تعداد غرق شده های زیادی در کشور داشتیم که با پیگیری و نشست های بسیاری که در این خصوص برگزار شد موفق شدیم آمار تعداد افراد غرق شده در کشور را از حدود یکهزار نفر به حدود ۱۰۰ نفر در سال کاهش دهیم ضمن اینکه غرق شدگان در مناطق غیراستحفاظی در شمال کشور غرق شده اند .
وی با بیان اینکه تعداد مراجعه مردم به سواحل بسیار گسترده شده است گفت:با وجود نجات افراد قابل توجهی در سواحل کشور قابل قبول نیست که در سال ۱۵۰ نفر در ساحل رودخانه های کشور غرق شوند لذا باید با بررسی کارشناسانه موضوع در این خصوص چاره اندیشی شود.
میرسلیم اضافه کرد:طبق بررسی کارشناسان حدود ۴۵ نقطه ساحلی در استان خوزستان بیشترین تعداد مراجعه کنندگان برای تفریح را دارند که سازمان آب و برق خوزستان باید طبق قانون و حفظ شرایط آمادگی لازم برای صدور مجوز برای احداث ایستگاه برای استفاده از سواحل رودخانه را داشته باشد.
وی ادامه داد:باید ایستگاه هایی در این نقاط پر بازدید احداث شود تا مردم بتوانند براحتی و با کمترین تلفات از امکانات و ظرفیت های آبی رودخانه استفاده کنند زیرا تا زمانی که امکانات مناسبی در اختیار مردم قرار نگیرد سازمان آب وبرق حق اعتراض به چگونگی استفاده از ساحل به مردم را ندارد.
رئیس فدراسیون غریق نجات کشور اظهار کرد:می توان برای ۴۵ نقطه پربازدید استان خوزستان ۱۷۰ ایستگاه برای شنا و تفریح تعریف کرد ضمن اینکه در شهرستان دزفول می توان از ظرفیت سرمایه گذاران برای احداث این ایستگاه ها استفاده کرد تا شاهد کاهش تعداد غرق شدگان باشیم. مدیریت این ایستگاه ها برای سرمایه گذاران درآمدزایی خواهد داشت و مردم زمانی که ببینند امکاناتی برای آنها در نظر گرفته شده است هزینه خواهند کرد .
وی ادامه داد:طبق آمار یکهزار و ۵۰۰ ناجی غریق در استان خوزستان وجود دارد که باید وضعیت آنها از همه نظر بررسی شود تا آمادگی لازم را برای ارائه خدمات داشته باشند که با وجود ۱۱۰ استخر در این استان تعداد ناجیان غریق جوابگوست و اگر نیاز به تعداد بیشتری باشد می توان از وجود ۱۵۰ هزار ناجی غریق کشور استفاده کرد.
میرسلیم به شهرداری های استان خوزستان توصیه کرد افراد ناجی غریق را به استخدام شهرداری درآورند و با ارائه گواهینامه معتبر حقوق آنها در اعتبارات شهرداری پیش بینی شود تا کار بصورت حرفه ای دنبال شود.
از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ نفر در رودخانه دز و کانالهای آبیاری دزفول غرق شدند که در آخرین حادثه یک گروه گردشگری در منطقه چال کندی دچار حادثه شدند که در این حادثه پنج نفر جان خود از دست دادند که با وجود جستجوهای گسترده تاکنون جسد یکی از افراد غرق شده یافت نشده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.