برگزاری پیاده‌روی اربعین بدون همکاری‌های بین‌بخشی در خوزستان میسر نبود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: استاندار خوزستان با اشاره به مشارکت عظیم مردم در پیاده‌روی اربعین، گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش عظیمی در شکل‌گیری و تبدیل پیاده‌روی اربعین به یک سنت داشته است.
به گزارش خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، دکتر غلامرضا شریعتی در جلسه شورای اداری که امروز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه برگزار شد، ضمن ابراز تأسف از حادثه‌ای زلزله استان کرمانشاه اظهار کرد: ملزومات لازم از سوی خوزستان به این استان ارسال شده است. ۲۱ کامیون دیگر نیز برای ارسال به کرمانشاه آماده شده و امروز به سمت کرمانشاه حرکت می‌کند.

وی افزود: در خصوص اربعین، کارهای اساسی و زیربنایی و اقدامات فرهنگی مختلفی در دو مرز شلمچه و چذابه صورت گرفت که همه و همه دست به دست هم دادند تا این اجتماع عظیم شیعیان و مسلمانان شکل بگیرد، تا شیعیان اقتدار و توان خود را به جهانیان عرضه کنند.

استاندار خوزستان گفت: قطعا در شکل‌گیری پیاده‌روی اربعین و تبدیل این اجتماع به یک سنت، جمهوری اسلامی نقشی بی‌بدیل داشته است. از تمام دست‌اندرکاران این اجتماع عظیم که با تمام تلاش خود کاری کردند تا این پیاده‌روی با حداقل کاستی‌ها برگزار شود، تشکر می‌کنم. برگزاری پیاده‌روی اربعین بدون همکاری‌های بین‌بخشی در استان خوزستان میسر نبود.

شریعتی خاطرنشان کرد: در حوزه اجرایی و زیرساختی، معاونت عمرانی، راه و شهرسازی و شهرداری با تمام توان و تلاش خود سعی کردند اربعین را به بهترین شکل برگزار کنند. از سال گذشته ستاد اربعین در استان خوزستان تعطیل نشد و جلسات و برنامه‌ریزی‌های آن ادامه داشت. در مرز چذابه در زمینه زیرساخت‌ها مشکلات جدی وجود داشت ولی با همکاری فرمانداران و مسئولان استان، مشکلات دو مرز برطرف شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته اعزام زائران به کشور عراق در مرز مهران به خوبی پیش نرفت و ناهماهنگی‌هایی پیش آمد که برای جمهوری اسلامی ایران مناسب نبود. امسال این کار در مرز مهران با بسیج تمام کشور و اعزام نیروهای ملی به خوبی انجام شد، اما در خوزستان مانند سال‌های گذشته همچنان اعزام زائران زیر نظر مسئولان استانی انجام می‌شد و مسئولان کشوری تنها برای بازدید به خوزستان سفر می‌کردند.

استاندار خوزستان با اشاره به آبرسانی به مرز چذابه در ایام اربعین گفت: آبرسانی مرز چذابه کاری بود که دوستان ما در وزارت نیرو می‌گفتند در طول زمان فعالیت وزارت نیرو سابقه نداشته است که چنین کاری انجام شود و ۳۰ کیلومتر خط انتقال، سه ایستگاه پمپاژ و سایر کارها در طول ۵۷ روز به اتمام برسد. این کار بدون همت تمام مدیران استانی محقق نمی‌شد. همچنین از پیمانکارانی که با حداقل پرداختی با ما همکاری داشتند، نهایت تشکر را دارم. مردم خوزستان و کسانی که مواکب را برای خدمتگزاری زائران برپا کردند، بار اصلی را بر دوش کشیدند که از آنها نیز تشکر می‌کنم.

به گزارش ایسنا، در این جلسه همچنین عامر کعبی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، ضمن تسلیت حادثه زلزله استان کرمانشاه گفت: استان خوزستان با وجود مشکلاتی که با آن‌ها روبرو بود اما بیشترین محموله‌ها را برای کمک‌رسانی به کرمانشاه ارسال کرد.

وی افزود: در بحث اربعین به عنوان میزبان زوار اباعبدالله، خوشحالیم که توانستیم خدمتی در این راستا انجام دهیم. مسئولان هر روز در مرزهای شلمچه و چذابه حضور می‌یافتند و برای برگزاری پیاده‌روی اربعین تلاش کردند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: آبرسانی به مرز چذابه در کمتر از سه ماه اقدام بزرگی بود. مرز چذابه مشکلات خاص خود را داشت. از همه فرمانداران و مسئولان استانی که در حوزه اربعین تلاش کردند، تشکر می‌کنم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.