جزئیات تامین امکانات برای زائران اربعین در مسیر بازگشت در خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:استاندار خوزستان با اشاره به افزایش روزافزون حجم بازگشت زائران حسینی گفت: تمهیدات لازم برای استقبال از زائرانی که از مرزهای خوزستان به کشور بازمی‌گردند فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر غلامرضا شریعتی چهارشنبه شب در مصاحبه با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، با اشاره به برقراری جریان تردد زائران در مرزهای شلمچه و چذابه اظهار کرد: اکنون جریان خروج از مرزها به ویژه برای زائران خارجی برقرار است و برای زائران ایرانی نیز گرچه کمتر شده، اما همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به افزایش روز افزون بازگشت زوار تصریح کرد: روز چهارشنبه ( ۱۷ آبان ماه) بیش از ۶۰ هزار نفر از زوار از مرزهای شلمچه و چذابه بازگشتند. آمار بازگشت زائران حسینی رو به فزونی می‌رود و احتمال می‌دهیم آمار بازگشت از هر دو مرز به روزانه ۱۰۰ هزار نفر نیز برسد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: تمهیدات لازم در خصوص اسکان و تردد زائرانی که باز می‌گردند با استقرار اتوبوس‌های مسافربری در هر دو مرز شلمچه و چذابه و همچنین آمادگی حمل و نقل ریلی در شلمچه تدارک دیده شده است. این تمهیدات برای تمامی طول مسیر یعنی از مرزها تا نقطه خروج از استان خوزستان در نظر گرفته شده است.

شریعتی ادامه داد: برای اسکان زائرانی که بازمی‌گردند محل‌هایی آماده شده که عمدتا مردمی هستند. همچنین به منظور استقبال از زائران، مواکب و محل‌های اسکان به لاین‌های مسیر بازگشت زوار در جاده‌ها و محورهای چهارخطه منتقل شده‌اند تا بتوانیم از زائرانی که بازمی‌گردند استقبال خوبی داشته باشیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.