۳۲۰۰ نفر در خوزستان معلم حق التدریس شدند/ کمبود ۷ هزار نیروی معلم در خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: با وجود جذب و بکارگیری سه هزار و ۲۰۰ نفر معلم حق التدریسی در ابتدای سال تحصیلی جاری،آموزش و پرورش استان در حال حاضر با کمبود هفت هزار نفری معلم مواجه است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با وجود جذب و بکارگیری سه هزار و ۲۰۰ نفر معلم حق التدریسی در ابتدای سال تحصیلی جاری،آموزش و پرورش استان در حال حاضر با کمبود هفت هزار نفری معلم مواجه است.

محمد تقی زاده روز پنجشنبه در گردهمایی نیروهای جدیدالورود حق التدریس ناحیه یک اهواز اظهار کرد: در سراسر استان هیچ کلاسی بدون معلم نیست و این مهم تنها با اجرای طرح به کارگیری نیروهای جدید به عنوان معلم حق التدریس ممکن شد.

وی گفت: با رایزنی های صورت گرفته با وزیر مجوز به کارگیری سه هزار و ۲۰۰ نفر دیگر را به عنوان نیروی حق التدریس اخذ کرده ایم که برای سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی افزود: آموزش و پرورش خوزستان اولویت خود را توجه به ارتقاء شاخص های کیفی آموزش قرارداده است و استفاده از نیروهای کارآمد و با تجربه در راستای توجه به همین اولویت است.

تقی زاده با بیان اینکه استان خوزستان پس از استان های چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه در رتبه سوم نرخ بیکاری در کشور قرار دارد گفت: عنوان سوم نرخ بیکاری کشور برای خوزستان به عنوان یک استان صنعتی که ۸۰ درصد از تولیدات نفتی و پتروشیمی کشور را دارد، زیبنده نیست.

وی افزود: آموزش و پرورش استان علاوه بر اولویت های آموزشی و پرورشی توانسته است در بحث اشتغال نیز کمک شایانی به رشد شاخص اشتغال در استان داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: برای نیروهای جدیدالورود حق التدریس دوره ها و کارگاه های متعدد برگزار شده است تا با آمادگی کامل در کلاس درس حضور یابند.

تقی زاده در پایان گفت: توجه به مهارت آموزی و آموزش مهارت های زندگی باید در دستور کار معلمان قرار گیرد تا دانش آموزان خوزستانی، دانش آموزانی جامعه پذیر و توانمند شوند.

افرادی که از سال ۷۷ تا سال ۹۱ سابقه تدریس در دوره پیش دبستانی یا به عنوان آموزشیار نهضت سواد آموزی با حسب شرایط و با توجه به ظرفیت های موجود به عنوان نیروی حق التدریس به‌کارگیری می‌شوند لازم به ذکر است موارد ذکر شده عیناً بر اساس قانون مصوب مجلس محترم شورای اسلامی است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.