روادید برای زائران اربعین در پایانه های مرزی صادر نمی شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:مدیرکل انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان گفت: روادید(ویزا) برای زائران اربعین حسینی در پایانه های مرزی چذابه و شلمچه به هیچ وجه صادر نخواهد شد و زائران باید در شهرهای خود و از طریق دفاتر و مراکز مجاز سازمان حج و زیارت اقدام به تهیه ویزا کنند.

رضا نجاتی با بیان اینکه عبور زائران اربعین حسینی از پایانه های مرزی چذابه و شلمچه همچون سال های گذشته تنها با داشتن گذرنامه و روادید امکان پذیر است افزود: با هماهنگی انجام شده ماموران انتظامی و مرزبانی از تردد افراد و زائران بدون مدارک قانونی به شدت جلوگیری می کنند.
وی گفت: بر اساس قانون کشور عراق ، سه سال زندانی در انتظار کسانی است که بدون روادید وارد این کشور می شوند.
مدیرکل انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان بیان کرد: در تردد زائران اربعین حسینی مشکلی نداریم ولی به زائران توصیه می شود عبور از پایانه های مرزی خوزستان را به روزهای آخر منتهی به روز اربعین موکول نکنند تا نظم و انضباط در پایانه ها خدشه دار نشود.
نجاتی گفت: زیرساخت های مهم به خصوص راه ، آب و توقفگاه خودرو در پایانه های چذابه و شلمچه بسیار بهتر از اربعین پارسال است و طبیعی است به همان نسبت مشکلات کمتری در تردد زائران عزیز اربعین حسینی خواهیم داشت.
وی با اشاره به هماهنگی انجام شده در ستاد اربعین استان در راستای خدمت رسانی مطلوب تر به زائران اظهارکرد: حدود ۸۰۰ موکب (مرکز پذیرایی) در پایانه های مرزی چذابه و شلمچه با مشارکت های مردمی در حال برپایی است و این خدمت رسانی تا بازگشت کامل زائران ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه هفته جاری از زیرساخت های پایانه مرزی چذابه دیدن کرد.
وی با مثبت ارزیابی کردن زیرساخت های پایانه چذابه گفت: در این پایانه امکان پذیرش یک میلیون زائر در ایام اربعین حسینی وجود دارد.
بنا به این گزارش با وجود اینکه ۱۸آبان روز اربعین حسینی است ولی حرکت کاروان های اربعین حسینی به سمت ۲پایانه مرزی چذابه و شلمچه از ۱۰ تا ۱۵روز قبل از اربعین شروع می شود و بازگشت آنان از عتبات عالیات سه تا پنج روز پس از اربعین حسینی ادامه می یابد.
پایانه مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در ۱۶کیلومتری غرب خرمشهر ۲ کانون از چهار کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی هستند.
در اربعین حسینی پارسال حدود ۴۳۰ هزار زائر از پایانه چذابه و ۶۵۰هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.
در اربعین امسال ۴۰۰موکب مردمی در مرزچذابه و ۴۰۰موکب دیگر در مرز شلمچه مسئولیت پذیرایی شبانه روزی از زائران اربعین حسینی را برعهده دارند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.