خوزستان؛ سومین استان بیکار ایران

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:معاون اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، خوزستان با ۱۴٫۹درصد نرخ بیکاری سومین استان کشور در زمینه بیکاری است.

رضا میرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: آنچه مبنای کار اداره کل تعاون در بحث آمار اشتغال است، سرشماری عمومی نفوس و مسکن است و سایر آمارهای ارائه شده در این زمینه در حد استناد و استحکام آمارهای سرشماری نفوس و مسکن نیستند.

وی افزود: در بحث اشتغال دو مدل آمار ارائه می‌شود، یکی آمارهای سرشماری نفوس و مسکن است که هر پنج سال یکبار ارائه می‌شود و مدل دیگر نیز نرخ بیکاری است.

معاون اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: این آمار به صورت فصلی ارائه می‌شود و به صورت نمونه‌گیری است و کل جامعه را در بر نمی‌گیرد و نمی‌توان به طور کامل به آن استناد کرد بلکه به عنوان یک شاخص در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، خوزستان با ۱۴٫۹درصد نرخ بیکاری سومین استان کشور در زمینه بیکاری است و در این زمینه استان‌های چهار محال و بختیاری و کرمانشاه بالاتر از خوزستان، در رتبه‌های اول و دوم بیکاری کشور قرار دارند.

معاون اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: این آمار ارائه شده در بحث نرخ بیکاری استان خوزستان آماری فصلی است که از سوی مرکز آمار ایران برای تابستان ساال ۹۶ تنظیم و ارائه شده است.

میرانی خاطرنشان کرد: برنامه‌های اشتغالزایی تحت عنوان اشتغال فراگیر از ابتدای دولت دوازدهم آغاز شد و به صورت یک طرح کلی در بحث اشتغال در حال اجراست. این طرح زیر مجموعه‌هایی از جمله کارورزی، آموزش در محل کار، آموزش مهارتی در محل واقعی کار و… دارد که در حال حاضر نیز در استان در حال اجرا هستند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.