نظر رئیس پلیس فتا خوزستان درباره سایت همسریابی

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: هیچ سایت همسریابی در کشور وجود ندارد که مجوز داشته باشد و به همه مردم توصیه می کنیم تا از طریق این سایت ها نسبت به انتخاب همسر اقدام نکنند.

 شاهین حسنوند پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه خوزستان با تسلیت ایام محرم اظهار کرد: مواردی در فضای فیزیکال در حال رخ دادن است که انتشار آن از طریق فضای مجازی به صورت ناشناخته و افسارگسیخته پخش می شود.

وی افزود: هدف از این جلسات این است که نظام مند بودن این فضا را با تعاملات ایجاد شده محقق کنیم؛ هر شخصی نباید یک خبر را بدون هیچ گونه بررسی از آسیب ها و تهدیدات آن منتشر کند.

رئیس پلیس فتا خوزستان تصریح کرد: افرادی که این اخبار را در فضای مجازی منتشر می کنند هیچ آموزشی ندیده اند و در نهایت باعث باورپذیری مردم می شود.

سرهنگ حسنوند خبر داد: قبل از انتخابات با حمایت اصحاب رسانه و کانال های پرمخاطب، مواردی را تذکر و از آنها خواستیم که از تشویش مطالب خودداری کنند. همچنین بحث اربعین، عاشورا و تاسوعا را نیز در پیش داریم که برای جلوگیری از باورپذیری های اشتباه مردم به ویژه در زمینه سفر بدون ویزا به عراق آگاه سازی های لازم را انجام می دهیم.

وی با تأکید بر لزوم آموزش مردم و آگاه سازی آنها نسبت به جرائم رایانه ای بیان کرد: اکثر جرائم اقتصادی در فضای مجازی ناشی از سهل انگاری خود افراد است.

رئیس پلیس فتا خوزستان تأکید کرد: هیچ سایت همسریابی در کشور وجود ندارد که مجوز داشته باشد و به همه مردم توصیه می کنیم تا از طریق این سایت ها نسبت به انتخاب همسر اقدام نکنند.

سرهنگ حسنوند با اعلام این خبر که بالای ۹۰ درصد از پرونده های تشکیل شده، کشف می شوند، ادامه داد: پرونده ای با بیش از ۸۰ شاکی در خصوص نرم افزار اسکیمر (با یک دستگاه خاص) داشتیم که متهم نسبت به کپی کارت های عابربانک مردم اقدام و از اعتبار مالی کارت ها بهره برداری می کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه بیش از ۲۵ روز میانگین پیگیری پرونده های پلیس فتا است، عنوان کرد: از تمامی مردم تقاضا داریم تا نسبت به دریافت اخبار موثق اقدام و به اخبار بدون منبع موثق توجهی نداشته باشند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.