امام جمعه موقت اهواز: مداحان آنچه در واقعه کربلا رخ نداده را مطرح نکنند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:امام جمعه موقت اهواز گفت: باید مداحان و خطیبان در مراسم عزاداری محرم آنچه را به غلط به امام حسین(ع) نسبت داده‌ شده ولی در واقعه کربلا رخ نداده است را مطرح نکنند و محتوای اشعار نیز باید با محتوای جامعه اسلامی هماهنگ و مناسب باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، با تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: دهه اول ماه محرم فرصت بسیار ارزشمندی برای ارتباط و نزدیک شدن بیشتر به پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) است.همچنین این ایام فرصتی برای رسیدن به تعالی و افزودن به معرفت و آگاهی‌مان است.

وی افزود: قیام سیدالشهدا(ع) یک قیام آگاهی‌بخشی بود و در زیارت اربعین نیز این قیام را به عنوان قیام آگاهی بخشی معرفی کرده‌اند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: دهه اول محرم و همه برنامه‌های عزاداری و مداحی و سخنرانی این مدت باید برنامه‌ای برای آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی باشد تا خود را از تعلقات دنیا رها کنیم.

حسن‌زاده بیان اینکه دشمنان به دنبال منافعشان هستد ولی ما به دنبال تعالی هستیم، خاطرنشان کرد: باید این برنامه‌ها موجب شود که متوجه شویم در حال حاضر در چه شرایطی هستیم و دشمنان ما دنبال چه چیزی هستند و اینکه رسالت مسلمانان چیست؟

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به عزاداری‌های ماه محرم گفت: بخشی از عزاداری‌ها همان سینه‌زنی و برنامه‌هایی است که به صورت سنتی انجام می‌شود ولی بخش دیگر آن معرفت‌بخشی است که باید همه دستگاه‌ها در این زمینه فعال شوند.

حسن‌زاده تصریح کرد: باید مداحان و خطیبان در مراسم عزاداری محرم آنچه را به غلط به امام حسین(ع) نسبت داده‌ شده ولی در واقعه کربلا رخ نداده است را مطرح نکنند و محتوای اشعار نیز باید با محتوای جامعه اسلامی هماهنگ و مناسب باشند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.