کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران پرداخت حقوق خود را مطالبه می کنند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران خواستار پرداخت مطالبات و حقوق معوق خود شدند.

تعدادی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران روز جمعه در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشتند:از آنجا که حقوق و مطالبات معوق آنان از سوی این شرکت پرداخت نشده از روز پنجشنبه ( دیروز ) دست از کار کشیدند.
یکی از کارگران این شرکت که نخواست نامش فاش شود جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کارگران به خاطر پرداخت نشدن حقوق ۳ ماه خود دست از کار کشیدند.
وی گفت: با وجود اینکه این کارخانه فعالیت و تولید دارد ولی کماکان مدیران مربوطه وعده های پوچ به کارگران می‌‎دهند.
این کارگر بیان کرد: از روز پنجشنبه کارکنان گروه ملی دست از کار و تولید کشیده و خط تولید این کارخانه را تعطیل کردند.
این کارگر توضیح داد: در حال حاضر کارخانه ذوب، کارخانه لوله سازی، بخش ۱و ۲ کارخانه و کارخانه کوثر غیر فعال می باشند.
وی اضافه کرد:چهار روز پیش کارگران مانع بارگیری محصول از کارخانه فولاد شدند اما سرپرست ماشین سازی و خدمات صنعتی کارخانه قول داد ۲۷شهریور ماه حقوق کارگران را پرداخت کند که تاکنون خبری از واریز حقوق نشده است.
ﮔﺮﻭﻩ ﻣﻠﯽ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻓﻮﻻﺩ ﺍﯾﺮﺍﻥ از معدود تولیدکنندگان بزرگ محصولات نوردی با ظرفیت سالیانه یک میلیون و ۴۳۵ هزار تن فرآورده های فولادی و ۴۳۰ هزار تن شمش فولادی و بیش از سه هزار نفر نیروی کار متخصص و متعهد است که در شرق اهواز قرار دارد.
این شرکت در سال ۸۸ به بخش خصوصی واگذار شد و در پی مطرح شدن پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در سال ۱۳۹۰تاکنون زیر نظر دادستانی و مدیران منصوب آن اداره شده است. بلاتکلیفی این شرکت موجب زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی شده و کارگران و پیمانکاران این شرکت تاکنون چندین بار برای مطالبات خود تجمع کرده اند.
شرکت گروه ملی فولاد اسفند پارسال به بانک ملی واگذار شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.