تبعات میلیاردی پدیده گرد و خاک برای صنعت برق خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای خوزستان گفت: برای مقابله با تبعات پدیده گرد و خاک صنعت برق استان یکهزار و ۶۴۸ میلیارد و ۷۱۴ میلیون ریال اعتبار لازم دارد.

محمود دشت بزرگ در مورد ‏اعتبارات لازم برای مقابله با پدیده گرد و غبار اظهار کرد: با توجه به احتمال تکرار گرد و خاک و لزوم حفظ پایداری شبکه اولویت‌بندی‌هایی برای مقابله با این پدیده صورت گرفته که در وهله اول برای پوشش عایقی تجهیزات پست‌های انتقال، خرید زنجیره مقره سیلیکونی و دستگاه مقره‌شوی همراه با کشنده ۲۶۵ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال اعتبار لازم است.

وی افزود: در اولویت دوم در نظر گرفته شده پوشش عایقی تجهیزات پست‌های فوق توزیع و خرید زنجیره مقره سیلیکونی (اولویت دوم و سوم) با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۲۲۴ میلیارد و ۲۶۲ میلیون ریال و برای شستشوی شبکه شامل شستشوی پست‌ها و زنجیره مقره خطوط نیز ۱۵۸میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای خوزستان جمع اعتبار موردنیاز برای مقابله با پدیده گرد و خاک را یکهزار و ۶۴۸ میلیارد و ۷۱۴ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: علاوه بر اقدامات فوق، آلودگی هوا هزینه‌های دیگری نیز برای صنعت برق استان شامل احداث پست‌های برق به صورت سرپوشیده و یا GIS ، شستشوی مستمر تجهیزات در معرض آلودگی و بازنگری در استاندارد طراحی تجهیزات برای مواقع آلودگی فوق سنگین به همراه دارد.

دشت بزرگ در خصوص مصوبه فروردین ۹۶ هیئت وزیران برای توسعه و پایداری شبکه برق استان افزود: در این مصوبه بابت طرح‌های توسعه و پایداری شبکه برق ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال مصوب شده که مقرر است در سال ۹۶ مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه اسلامی تخصیص یابد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.