گذراندن دوره پیش دبستانی در خوزستان اجباریست

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:غلامرضا شریعتی ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: در ابتدا موافق منفک شدن مدارس عشایری از آموزش و پرورش عشایر (الحاق آنها به آموزش و پرورش شهرستان ها) بودم ولی دغدغه های اعلام شده در جلسه هم مهم است و باید آنها را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: امروزه یکی از دغدغه های ملی، مدیریت آب است که در گذشته هیچ پیوست زیست محیطی نداشت و بعد از ۲۰ سال مردم و مدیریت فعلی را با مشکل مواجه کرده است. بحث پیوست فرهنگی نداشتن برای این طرح مطرح شد که باید نسبت به آن توجه داشته باشیم چون امکان ایجاد آسیب های اجتماعی در سال های آینده را هم دارد؛ بنابراین باید با ملاحظات بیشتری این طرح را بررسی کرد.

شریعتی عنوان کرد: در حدود دو ماه آینده این طرح را دوباره بررسی و اگر واقعا قابل تصویب بود آن را تأیید ولی اگر آن را در تضاد با مسائل فرهنگی دیدند باید به دنبال راهکار دیگری باشیم.

استاندار خوزستان با اشاره به تداوم برنامه های بازگشایی مدارس و اصلاح کاستی های آن تصریح کرد: همه فعالیت ها باید منجر به ارتقای وضعیت آموزشی و تربیتی در استان شود.

شریعتی گفت: بنا را بر این گذاشتیم که امسال تمامی مدارس کانکسی جمع آوری و سازمان برنامه ریزی پیگیر انعقاد تفاهمنامه های لازم در این زمینه است. در مناطق صعب العبور که مدارس کپری داریم نیز مدارس کانکسی جایگزین کپر می شوند تا از پایداری بیشتری برخوردار باشند.

وی افزود: تصمیم بر این گرفته شد تا کودک بازمانده از تحصیل نداشته باشیم؛ بنابراین اعتبارات لازم را در اختیار آموزش و پرورش و بهزیستی خوزستان قرار دادیم. تاکنون یک هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل را شناسایی و به چرخه آموزش برمی گردانیم که مهر یا آبان ماه جشن این کار بزرگ را برگزار می کنیم.

شریعتی بیان کرد: اجباری شدن اجرای دوره پیش دبستانی در استان همچنان ادامه دارد و آثار آن را طی سال های آینده مشاهده می کنیم. همچنین نتایج برگزاری کلاس های تقویتی کنکوری را طی سال های آتی بیشتر خواهیم دید و حتی همین امسال هم افزایش کسب رتبه های زیر هزار نسبت به سال قبل داشتیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: به تمامی فرمانداران و شهرداران نسبت به ارائه خدمات برای بازگشایی مدارس تأکید می کنم و در نهایت باید شهرستان ها را در این زمینه رتبه بندی کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.