استاندار خوزستان : بازنشستگان تمام تجارب و آموخته‌های خود را به افراد جایگزین خود منتقل کنند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: بازنشستگان تمام تجارب و آموخته های خود را به افراد جایگزین خود منتقل کنند، تا با استفاده از تجربیات آنها شرایط توسعه مهیا شود.

غلام رضا شریعتی، ظهر امروز، در مراسم دوازدهمین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان با بیان اینکه کانون خانواده رکن اساسی اجتماع و بنای تربیت و اخلاق جامعه به شمار می‌رود، اظهار کرد: تمام آداب وسنن و تربیت افراد از خانواده نشات می‌گیرد، چرا که شخصیت اولیه  هر فردی در خانواده شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت خانواده و ازدواج در دین اسلام تصریح کرد: خوشبختانه جزء جزء زوایای خانواده در دین اسلام و به وسیله آیات متعدد توضیح داده شده است، به نحوی که از لا به لای این آیات می‌توان به نقشی که خانواده در تربیت فرد ایفا می‌کند، پی برد.

استاندار خوزستان متذکر شد: چنانچه فرد و جامعه در حفظ آداب و تربیت خانواده همت کنند به طور حتم در مسیر توسعه پیش خواهد رفت، و جامعه با آسیب‌های کمتری مواجه می‌شود.

شریعتی با تاکید بر اهمیت تکریم از بازنشستگان خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود، بازنشستگان تمام تجارب و آموخته‌های خود را به افراد جایگزین خود منتقل کنند؛ تا با استفاده از تجربیات آنها شرایط توسعه مهیا شود.

وی با بیان اینکه نگه داشتن حرمت بازنشستگان برای همه اقشار و مسئولان جامعه واجب است، عنوان کرد: هر چه احترام جدی‌تر و گسترده‌تر باشد، و برای جامعه به شکل یک فرهنگ در آید، آن جامعه در مسیر تعالی گام برمی‌دارد.

شریعتی از مدیریت شهری در خواست کرد: به نحوی عمل کند، که شرایط مورد نظر برای اوقات فراغت، ورزش، و استفاده مناسب از خدمات شهری توسط بازنشستگان مهیا شود.

وی با انتقاد از پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی در کشور بیان کرد: در کشورهای غربی چنانچه افزایش سن بازنشستگی مطرح شود، با موجی از اعتراضات و نارضایتی‌ها مواجه می‌شود، و اغلب معترضان موفق شدند با اعتراض خود دولت‌ها از تصمیمات خود منصرف کنند.

شریعتی افزود: در کشور ما تلاش برای افزایش سن بازنشستگی است و متاسفانه شرایط و زیر ساخت‌های لازم و استاندارد برای این مهم مهیا نشده است.

وی ادامه داد: با افزایش سن بازنشستگی تعداد بازنشستگان زیاد شده، و سبب ایجاد معضلاتی برای دولت خواهندشد.

شریعتی ابراز امید واری کرد: با اجرای برنامه ششم توسعه و خلق ثروت بیشتر بتوانیم شرایط لازم را برای رفاه را برای بازنشستگان زحمت کش مهیا کنیم.

وی گفت: مقرر شد، به منظور فراهم کردن امکانات فعالیت‌های ورزشی، گردشگری از طریق سازمان‌های مردم نهاد و شهرداری‌ها برای بازنشستگان اقدام کنیم.

استاندار خوزستان در پایان متذکر شد: بازنشستگان قشر زحمت‌کش و مورد احترام جامعه هستند، به همین دلیل همه ما در فراهم کردن شرایط و امانات لازم برای زندگی آنها موظف هستیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.