از پارکینگ و مواکب تا امنیت

اربعین حسینی امسال باشکوه تر ازگذشته خواهد بود؛ از پارکینگ و مواکب تا امنیت

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: با برنامه ریزی ها و کارهای زیرساختی در دست انجام در مرزهای چذابه و شلمچه ، اربعین امسال باشکوه تر از سال های گذشته خواهد بود.

فرامند هاشمی زاده سه شنبه پس از بازدید از طرح های عمرانی و زیرساختی مرز چذابه افزود: کارهای زیرساختی و عمرانی از مدتها قبل در مسیرهای منتهی به چذابه و شلمچه شروع شده و برخی از این طرح ها رو به پایان است ، هم اکنون شاهد فعالیت گسترده در بخش های راهسازی آبرسانی ، برق رسانی ، روشنایی ، احداث مسیر پیاده کاروان های اربعین حسینی ، آماده سازی توقفگاه های خودروهای سبک و سنگین در پایانه چذابه با هماهنگی دستگاههای اجرایی هستیم.
وی با اشاره به اینکه طرح های عمرانی و رفاهی زیر نظر کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی استان خوزستان انجام می شود افزود: هم اکنون طرح احداث خط آبرسانی از شهر بستان تا پایانه چذابه به طول ۲۷کیلومتر در دست انجام است که تاکنون پنج کیلومتر آن لوله گذاری شده است.
هاشمی زاده ابراز امیدواری کرد تا پیش از شروع حرکت کاروان های زائران اربعین حسینی طرح آبرسانی به چذابه که توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در دست انجام است به پایان برسد.
وی گفت: در اربعین حسینی پارسال ، آبرسانی به زائران در پایانه چذابه با مشکلات و هزینه های فراوان با تانکر و از محل های دور انجام می شد ولی امسال به لطف الهی این مشکل را نخواهیم داشت.
معاون هماهنگی امور هماهنگی استاندار خوزستان با بیان اینکه همه طرح ها و برنامه های رفاهی و خدماتی در پایانه چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز در راستای طرح جامع صورت می گیرد افزود: هر سال تعدادی از فازهای طرح جامع اربعین حسینی در چذابه اجرا می شود.

*استقرار مواکب و توقفگاه خودرو در چذابه
هاشمی زاده در ادامه با بیان اینکه امسال استقرار مواکب(مراکز پذیرایی) و طرح توقفگاه خودروهای سبک و سنگین ، روشنایی مسیرهای پیاده و اسکان موقت زائران به سرعت در حال انجام است گفت: با هماهنگی بین بخشی و تاکید و نظارت استاندار، این طرح ها در مراحل پایانی است.
وی گفت: در تامین امکانات و تجهیزات امدادی ، درمانی و پشتیبانی هیچ مشکلی نداریم و خوشبختانه برای پروژه اربعین همه پای کار آمدند.

*تامین امنیت زائران اولویت مهم ستاد اربعین حسینی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: همه تمهیدات و هماهنگی های لازم برای تامین امنیت و تردد بدون دغدغه زائران اربعین حسینی توسط نیروهای انتظامی ، امنیتی و مرزبانی انجام شده است.
وی به این نکته نیز اشاره کرد که خروج زائران بدون مدارک قانونی از جمله گذرنامه و روادید معتبر امکان پذیر نیست و طبعا’ از خروج آنان جلوگیری می شود.
هاشمی زاده افزود: کار صدور روادید زائران اربعین حسینی در استان خوزستان شروع شده است.
بنا به این گزارش با وجود اینکه ۱۸آبان روز اربعین حسینی است ولی حرکت کاروان های اربعین حسینی به سمت ۲پایانه مرزی چذابه و شلمچه از ۱۰ تا ۱۵روز قبل شروع می شود و بازگشت آنان تا چهار روز پس از اربعین حسینی ادامه می یابد.
به گزارش ایرنا پایانه مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در ۱۶کیلومتری غرب خرمشهر ۲ کانون از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی در سال ۱۳۹۵ بود.
در اربعین حسینی حدود ۴۳۰هزار زائر از پایانه چذابه و ۶۵۰هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.پیش بینی شده امسال شمار زائران اربعین حسینی در مقایسه با پارسال حداقل ۲۰درصد افزایش یابد.
مرزهای شلمچه و چذابه از تیرماه ۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی قرار برای تردد زائران دو کشور ایران و عراق و صادرات کالاهای غیرنفتی به این کشور فعال و عملیاتی شد.
قرار است مرز خسروی در استان کرمانشاه نیز به عنوان چهارمین مرز رسمی برای تردد زائران اربعین حسینی امسال بازگشایی شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.