خرید بی سابقه گندم مازاد به میزان یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن درخوزستان موفقیت بزرگی بود

عصر جنوب-asrejonoob.ir:مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خرید بی سابقه گندم مازاد کشاورزان به میزان یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن موفقیتی بود که در سال زراعی گذشته رقم خورد که این میزان معادل ۵/۱۲ درصد خرید گندم در کل کشور بود.
به گزارش ایرنا کیخسرو چنگلوایی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز اظهار کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال نامگذاری شد که این نشان دهنده توجه ویژه ایشان به بحث خودکفایی و رونق اقتصاد کشور است.
وی افزود: باتوجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، وزارت جهاد کشاورزی نیز اهداف و برنامه هایی را در زمینه اقتصاد مقاومتی و چگونگی تحقق این اهداف تنظیم و تدوین کرده و به استان ها ابلاغ کرد.
وی ادامه داد:ازسوی وزارت جهاد کشاورزی درحوزه اقتصاد مقاومتی و در بخش کشاورزی پنج هدف
عمده دنبال می شود که افزایش تولید محصولات کشاورزی و رسیدن به خود کفایی ، تولید داخلی نهادهای کشاورزی، تامین ذخایر اقلام مورد نیاز و تنظیم بازار داخلی، اجرای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی و حفاظت و بهره برداری ازمنابع طبیعی به ویژه آب وخاک ازجمله این اهداف است.
مدیر کل جهاد کشاورزی خوزستان افزود: برای تحقق این اهداف وزارت جهاد کشاورزی ۲ برنامه را تدوین کرده که یکی ارتقای توان تولید ملی و دیگری ارتقای میزان بهره وری است.
چنگلوایی اظهار کرد: بر همین اساس جهاد کشاورزی خوزستان نیز باتوجه به این هدف گذاری ها برنامه هایی همچون عملیات آب و خاک ، توجه به تشکل ها، ساماندهی تشکل های بهره بردار از آب و زمین، تامین نهادها و اجرای عملیات های آبخیزداری در حوزه سدها و کانون های فرسایش و مقابله با ریزگردها و بیابان زدایی و نیز پروژه آبزی پروری را در دستور کار قرار داده است.
مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان گفت: همچنین مدیریت محصولات کشاورزی و استفاده بهینه از آب با بازسازی و نوسازی گلخانه ها و کاهش ضایعات با توسعه صنایع تبدیلی از دیگر اهداف ما برای اجرای هرچه بهتر سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
وی بیان کرد: با حمایت دولت تدبیر و امید و برنامه ریزی خوب وزارت جهاد کشاورزی و پیگیری مستمر مسئولان ارشد استان، خوزستان پارسال در بخش کشاورزی به رشد ۵/۷ درصدی رسید و نقش برجسته ای در رشد اقتصاد کشور ایفا کرد.
وی ادامه داد: در سال ۹۵ به همت و تلاش همه مسئولان رکورد تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار تنی شکر نیز برای خوزستان به ثبت رسید که در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی یک گام بزرگ و موثر است.
چنگلوایی ادامه داد: کلزا نیز به عنوان یکی از گیاهان اصلی برای تولید روغن مصرفی است که در خوزستان ۱۸ درصد کل کلزای کشور تولید شد.
وی یادآور شد:هم اکنون بیش از ۹۵ درصد روغن مصرفی کشور از خارج تامین می شود که وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش ضریب خود اتکایی، تولید دانه های روغنی را در دستور کار دارد.
مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی ادامه و استمرار طرح بزرگ احیای ۵۵۰ هزارهکتاری کشاورزی نیز در پارسال اقدامات خوبی صورت گرفت و در گام نخست ۳۱۲ هزار هکتار از این زمین ها در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۲۷۰ هزار هکتار آن آماده سازی شد.
وی افزود: همچنین از یک و نیم میلیارد دلار اعتباری که به این طرح اختصاص یافت تاکنون یک میلیارد و یکصد میلیارد آن تامین شده است.
چنگلوایی گفت: در جهت ساماندهی و راه اندازی واحدهای نیمه فعال خوزستان نیز یک هزار میلیارد ریال به این واحدها پرداخت شده و برای یک هزار نفر اشتغالزایی صورت گرفت.

 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.