پایان بارندگی‌های چند روزه در استان خوزستان / احتمال بارندگی در روزهای پایان هفته

پس از چند روز بارندگی در استان خوزستان، بارش‌ها از صبح امروز به پایان رسید.

سامانه ناپایدار جوی از روز پنجشنبه در سطح استان فعال شد، این سامانه در ابتدا بخش‌های شمالی و شرقی استان را تحت تأثیر خود قرار داد و بارندگی‌ها در شهرهایی مانند ایذه، اندیمشک، شوشتر، مسجدسلیمان، باغملک، دزفول و برخی دیگر از شهرهای این مناطق گزارش شد.

با توجه به بالا بودن حجم بارندگی در این مناطق مدیریت بحران استانداری خوزستان با انتشار اطلاعیه‌ای از شهروندان خواست تا در مناطقی که به رودخانه ها نزدیک هستند تردد نداشته باشند و در هنگام تردد در شهرهاست به دلیل آب گرفتگی معابر عمومی از خود موارد ایمنی را رعایت کنند و مراقب آبراه‌ها باشند.

این بارش‌ها نه تنها در سطح شهرها موجب آب‌گرفتگی معابر عمومی شد بلکه در برخی از ارتفاعات استان از جمله سفید کوه و منگشت در شهرستان ایذه بارش سنگین برف گزارش شد و از این‌رو هوای زمستانی به کوهستان‌های زاگرس در این منطقه بازگشت.

با کشیده شدن دامنه نفوذ سامانه از روز گذشته به سمت مناطق جنوبی استان بارندگی‌های خوبی از این مناطق گزارش شد تا جایی‌که در برخی از شهرستان‌ها از جمله شادگان، خرمشهر، هندیجان و دیگر شهرها آب‌گرفتگی معابر عمومی گزارش شد.

پاک شدن گرد و خاک موجود در آسمان و درختان بخش‌های جنوبی استان از جمله ره‌آوردهای باران روز گذشته در این مناطق بوده است.

با این وجود پیش‌بینی‌ها برای روزهای آینده حکایت از بارش‌های پراکنده در سطح نواحی مختلف استان حکایت دارد.

همچنین احتمال می‌رود از اواخر هفته جاری با ورود یک سامانه جدید بارشی به استان شاهد بارندگی‌های قابل ملاحظه‌ای باشیم که در این رابطه گزارش‌ها در مناسب خود ارسال خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.